ورزشکاران برای انجام یک تمرینی اصولی بايد ابتدا با انواع تمرینات آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، انجام فعالیت های بدنی و ورزشی تاثیر مثبت و شگرفی بر روی سلامت جسم و روان می گذارد و حتی می توان از آن برای درمان بعضی از بیماری های جسمی استفاده کرد.

شایان ذکر است:  تمرینات ورزشی به دلیل گستردگی و تنوع به 6 قسمت از جمله تمرینات گرم کننده، استقامتی،‌ موازی، انعطاف پذیری، حفظ تعادل، قدرتی و انقباضی ایستاده پویا تقسیم شده است.

تمرینات گرم کننده را قبل از شروع به ورزش کردن جهت کاهش آسیب ها باید انجام داد گرم کردن بدن شامل تمرینات کششی و نرمشی است فرد باید در ابتدا ورزش از حرکات کششی گردن، شانه،‌اندام های فوقانی و مچ شروع و سپس به حرکات کششی ستون فقرات به سمت پهلوها و جلو و عقب بپردازد. حرکت بعد کشش لگن، پشت زانوها و مچ پا پشت کمر هر کدام دو تا سه دقیقه زمان می برد.

تمرینات استقامتی نیز شامل حرکات با مدت زیاد و شدت کم انجام می شود که موجب افزایش تعداد ضربان قلب و تنفس می گردد از جمله این تمرینات پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و کوهنوردی می شود.

انعطاف پذیری عبارت است توانایی و افزایش حرکات مفاصل که با انجام این  تمرینات می توان از ناهنجاری های مفصلی جلوگیری کرد.

این تمرینات با ایجاد کشش در عضلات و نسج نرم اطراف مفاصل،حرکت را آسانتر می کند البته باید این نکته را مد نظر داشت که هنگام انجام حرکات کششی نباید نفس را در سینه حبس کرد زیرا سبب بالا رفتن فشار خون می گردد.

 تقویت عضلات خصوصا عضلات پاها را می توان به تمرینات تعارلی سپرد انجام تمرینات تعادلی دستگاه عصبی،‌عضلانی، را نیز تقویت می کند که باعث به تعویق انداختن روند پیری می شود.

همچنین تمرینات قدرتی را انقباضی سبب تقویت عضلات بدن می گردد از جمله تمرینات قدرتی که می توان نام برد تمرین با وزنه است که افزایش مصرف انرژی را موجب و در نتیجه فرد را به وزن ایده آل می رساند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار