فرمانداری استان لغمان افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد بر اثر انفجار بمب در این استان در روز جمعه، یک پلیس افغان کشته و سه غیر نظامی دیگر مجروح شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، در این بیانیه آمده است:« شبه نظامیان با وصل کردن بمبی به یک الاغ، با استفاده از کنترل از راه دور این بمب را در ساعت هفت و بیست دقیقه صبح در نزدیکی ایستگاه ایست و بازرسی پلیس محلی در منطقه «تینکور» در ناحیه آلینگار منفجر کردند.»
این بیانیه همچنین اضافه کرد:« در این حادثه، یک نیروی محلی پلیس به نام تسلیم خان کشته و سه رهگذر دیگرنیز مجروح شدند.»
نیروهای ناتو در اواسط سال دو هزار و ده میلادی به منظور جلوگیری از حمله شورشیان به روستاها و مناطق افغانستان در مناطقی که ارتش و پلیس این کشورحضور کمتری داشتند، انجمن پلیس محلی افغانستان را تشکیل دادند.
در این بیانیه نیروهای طالبان به اتهام برنامه ریزی برای حمله به نیروهای پلیس دراین استان که در فاصله نود کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد، مقصر شناخته شدند.
فضل الله مجددی، استاندار این منطقه با محکوم کردن این حادثه، در بیانیه ای اعلام کرد این انفجار اوج وحشیگری طالبان در برابر انسان و حیوانات را نشان می دهد.
با فرارسیدن فصل بهار و تابستان که به عنوان آغاز فصل درگیری در افغانستان نام برده می شود، گروه شورشی طالبان که بیش از یک دهه است در این کشور سر به شورش برداشته اند، حملات خود را شدت داده اند.
در روز چهارشنبه نیز در حمله طالبان به دادگاهی در استان فراه در غرب افغانستان، چهل و شش غیر نظامی و نیروی امنیتی این کشور به همراه نه شورشی کشته و بیش از یکصد نفر دیگر مجروح شدند.
طالبان به شهروندان افغان هشدار داده است از شرکت در تجمعات رسمی، کاروان نظامی و دیگر مراکزی که هدف این گروه قرار دارد، خود داری کنند و از حمایت دولت و نیروهای خارجی دست بردارند.
طی سال گذشته در حملات نیروهای شورشی طالبان در مناطق مختلف افغانستان بیش از دو هزار و هشتصد نیروی امنیتی این کشور و بیش از چهارصد نیروی خارجی کشته شده اند. در این درگیری ها همچنین دو هزار و هفتصد و پنجاه غیر نظامی جان خود را از دست داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار