آنجلینا جولی" بازيگر هالیوود، در تازه ترین فعالیت هاي خود مدرسه دخترانه ای را در روستایی در نزدیکی کابل پایتخت افغانستان با هزینه شخصی اش ساخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت روزنامه" دیلی تلگراف"؛ این مدرسه که ساخت آن در سال 2012 آغاز شده بود گنجایش 200 تا 300 دانش آموز دختر را دارد. 

این هنرپیشه مطرح آمریکایی در سال 2010 نیز در اقدامی مشابه، با هزینه شخصی خود مدرسه ای دخترانه در شرق افغانستان ساخته بود. 

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف،بر اساس این گزارش جولی تصمیم دارد مدرسه های بیشتری را در کشور جنگ زده افغانستان بسازد. 

گفتني است،‌ اين اقدامات هنرپيشه هاليوودي در حالي صورت ميگيرد که سیاست های جنگ طلبانه آمریکادر افغانستان صداي مردم اين کشور را در آورده است.

حملات پهپادهای آمریکایی در سال‌های اخیر جان بسیاری از غیرنظامیان را در افغانستان و پاکستان گرفته است.

کمیته حقوق کودک سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که به دلیل شیوه غلط آمریکا در مبارزه با تروریسم در افغانستان، غیر نظامیان و کودکان قربانی می شوند و تعداد کودکان افغانی کشته شده توسط ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۱ دو برابر این تعداد در سال ۲۰۱۰ بوده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل که در ماه آوریل منتشر شد، در بمباران‌های ناتو و ارتش افغانستان در سال ۲۰۱۱، دست کم ۱۱۰ کودک کشته و حدود ۷۰ نفر دیگر مجروح شدند همچنین بيش از ۲۰۰ كودك و نوجوان در پاكستان، سومالي و يمن بر اثر عمليات هدايت شده از سوي سازمان سيا به قتل رسيده اند.

این کمیسیون ضمن انتقاد از شانه خالی کردن ارتش آمریکا از کشتار گسترده کودکان افغان و دیگر کودکان، تصریح کرد این جنایات علیه کودکان ناشی از «عدم اتخاذ اقدامات پیشگیرانه » و «استفاده بیش از حد از زور» توسط آمریکا است.

نمونه ای از کشتارهای کودکان توسط ارتش آمریکا می توان به کشتار سال ۲۰۰۳ کودکان در جنگ عراق، ۱۹۶۸،۳۴۷ تا ۵۰۴ شهروند غیرنظامی جمهوری ویتنام جنوبی توسط سربازان ارتش آمریکا به قتل رسیدند که اکثر قربانیان غیرنظامیان کودک بودند.

نظامیان ارتش آمریکا به دنبال تأیید حملات هوایی خود هستند و گفته؛ ارتش تنها برای بمباران کردن مردان بزرگسال نیامده بلکه می‌تواند کودکان را نیز بمباران کند.

ارتش آمریکا در توجیه این امر آورده است که طالبان از برخی کودکان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند بنابراین کشتن آنها کاملاً  قانونی است و این کودکان را مردان نظامی بالغ و ظرفیت های بالقوه خطرناک نامید.

یک مجله آمریکایی به مقاله‌ای از ارتش آمریکا اشاره کرد که در یک روزنامه نظامی به چاپ رسیده بود و در آن مجوز کشتار و بمباران کردن کودکان افغان مجاز شمرده شده بود.

حالا علت اين ولخرجي هاي خانم بازيگر براي دختران افغان چيست؟! آيا مي تواند چيزي جز مثبت نشان دادن چهره آمريکايي ها و چهره بازيگران بدکاره و فاسد هاليوود براي کودکان افغان و فريب آنها در راستاي تکميل پروژه نظاميان آمريکايي و به خصوص حمله به زيرساخت هاي فرهنگي و اعتقادي آنها باشد؟!

کدام را باور کنيم؟!!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار