"جرمي هسو" در مقاله اي با عنوان "پهپادهاي ساخت چين مي توانند دشمنان آمريكا را تجهيز نمايند" به چالش جديد پيش روي دولت آمريكا اشاره مي كند و خاطر نشان مي سازد كه پهپادهاي ارزان قيمت و با ابعاد كوچك توسط دولت چين مي توانند آمريكايي ها را دچار چالشي جدي نمايند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از تك ديلي نيوز ؛  نويسنده با اشاره به پهپادهاي ارزان قيمت ساخته شده از سوي دولت چين مي افزايد "پهپادهاي ساخته شده از سوي دولت چين مي توانند در اختيار دشمنان دولت آمريكا قرار گيرند. هزينه پايين پهپادهاي ساخته شده توسط چين سبب شده تا بازار اصلي در اين زمينه از انحصار دولت آمريكا خارج شود. در اين باره مي توان گفت كه تا 10 سال آينده چين مي تواند بطور جدي دولت آمريكا را از نظر نظامي در معرض رقابت و خطري قابل توجه قرار دهد." 

وي در ادامه با توجه به پيشرفت هاي دولت چين در عرصه ساخت "پهپاد" مي افزايد "دولت چين موفق شده تا از سال 2011 ميلادي تاكنون در حدود 280 پهپاد نظامي را با موفقيت توليد نمايد. پهپادهاي ساخت چين امروز خريداران خارجي نيز دارد و در بازار جهاني پهپادها به فروش مي رسد. هزينه توليد پهپاد چيني براي 10 سال اينده در حدود 89 ميليارد دلار تخمين زده شده است."
 
نويسنده در ادامه مي افزايد "يكي از فرماندهان بازنشسته ارتش چين در مصاحبه با شبكه تلويزيون دولتي چين و اظهار نظر در مورد فناوري پهپادي چين اظهار داشت كه معتقد است چين مي تواند در عرض 5 سال فناوري آمريكايي را در زمينه توليد پهپاد پشت سر گذاشته گذارد. پهپادهاي توليد شده توسط چين با هزينه اي 10 برابر ارزانتر از پهپادهاي توليد شده توسط آمريكا بوده اند كه هزينه اي در حدود 5 تا 10 ميليون دلار را شامل مي شوند." 

نويسنده معتقد است كه دولت چين مي تواند در رقابت با آمريكا در عرصه ساخت و فروش "پهپاد" در خاورميانه بازار را از آن خود سازد و در اين باره مي افزايد "دولت چين مي تواند در كشورهاي منطقه خاورميانه در رقابت مستقيم با آمريكا بر سر فروش پهپاد موفق شود. همچنين از اين طريق كشورهايي در منطقه خاورميانه كه از سوي دولتهاي غربي تحريم شده اند و كشورهاي غربي نمي خواهند تا به فناوري هاي پيشرفته دست يابند مي توانند تجهيزات فني مورد نياز خود را از چين بخرند." 

نويسنده چالش جديد دولت آمريكا را موفقيت دولت چين در ساخت پهپادهاي نظامي مي داند و مي افزايد "چالش جديد دولت آمريكا مقابله با چالش مواجه از سوي پهپادهاي ساخته شده توسط دولت چين و شناسايي آنها خواهد بود. بسياري از اين پهپادها قابليت فرار از ديد رادارها را دارند و مي توانند در ابعادي كوچك به پرواز درآيند." 

                                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: چین ، چالش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار