سعيد جليلي ، مذاکره کننده ارشد ايران در مذاکرات هسته اي با گروه 5+1 بر حق ايران براي غني سازي اورانيوم تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانس پرس ؛ سعيد جليلي ، مذاکره کننده ارشد ايران در مذاکرات هسته اي با گروه 5+1 و دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان در نخستين اظهارات در مورد دور جديد مذاکرات ايران و غرب که در دانشگاه فارابي قزاقستان برگزار شد باتاکيد بر حق ايران براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي از کشورهاي غربي خواست حق ايران را براي غني سازي اوانيوم به رسميت بشمارندوافزود ايران به دنبال آن است كه گروه1+5 به اين حق اعتراف كنند.

وي در ادامه با بيان اينکه هيچ دولتي حق دستيابي به سلاح هسته اي را ندارد ، افزود دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي حق تمامي ملت هاي جهان است . 
                               

جليلي خاطرنشان کرد :‌ هيچ کشوري در سطح دنيا نبايد داراي سلاح هسته اي باشد و بايد هرچه سريعتر جنبشي براي مبارزه با اين نوع فعاليت ها که به ساخت سلاح مي انجامد، آغاز شود. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان ادامه داد : آمريکا که بعنوان مجرمي در زمينه استفاده از سلاح هسته اي به شمار مي رود حق هيچگونه ادعايي براي دفاع از امينت جهان _که خود داراي بزرگترين زرادخانه هسته اي است_ ندارد . 

گفتني است قرار است نمايندگان ايران و گروه 5+1 از روز آينده دور جديد مذاکرات خود را در خصوص موضوع برنامه هسته اي ايران در آلماتي قزاقستان آغاز کنند . 
برچسب ها: جلیلی ، ایران ، اورانیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار