رئيس جديد دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل متحد تأکيد کرد بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل ، نماينده قانوني کشورش در اين سازمان بين المللي است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه،  "اوژن ريچارد گازانا" نماينده جمهوري رواندا در سازمان ملل متحد که کشورش در ماه کنوني رياست شوراي امنيت را به عهده دارد به شدت واکنش داد.

گازانا تأکيد کرد بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل متحد نماينده قانوني کشورش در سازمان ملل است.

وي گفت اقدام اتحاديه عرب در به رسميت شناختن ائتلاف مخالفان سوري به عنوان نماينده ملت سوريه به اين اتحاديه باز مي گردد اما شوراي امنيت سازمان ملل اقرار مي کند که نماينده کنوني سوريه، نماينده دائم دمشق در سازمان ملل است بنابراين اين اظهارات بدان معناست که آنچه حمد و دنباله روهايش در نشست دوحه انجام د ادند نقض مشروعيت عربي و بين المللي و از بين بردن مشروعيت عربي و بين المللي است.

پس از توطئه حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر و هوادارانش در اتحاديه عرب و دادن کرسي سوريه در اين اتحاديه به يکي از تشکيلات توطئه عليه سوريه اکنون اربابان قطر در تلاشند در سازمان ملل متحد کرسي سوريه را تصاحب کنند .

پاسخ به توطئه گران نيز با واکنش قاطعانه روسيه و چين مواجه شد . آنها در موضع مشترکي بر جلوگيري از دادن کرسي سوريه در سازمانهاي بين ا لمللي به ائتلاف دوحه ( ائتلاف شورشيان سوريه در خارج) تأکيد کردند تا به يک سابقه در تعامل با کشورهاي داراي حاکميت تبديل نشود و اجازه داده نشود کشورهاي کوچک با آينده سازمانهاي بين المللي بازي کنند .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار