رسول ادهمی مخترع زنجیر چرخ تمام اتوماتیک در گفتگو با
خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: سیستم زنجیر چرخ تمام اتوماتیک با هدف نصب و جمع آوری آسان عامل اصطکاکی از روی تایر خودروهای سنگین و نیز افزایش قابل توجه پایداری خودرو و کاهش ضربات و ارتعاشات وارد بر وسیله نقلیه طراحی و نمونه ای از آن نیز ساخته و بر روی کامیون نصب گردیده است .
وی ادامه داد: یکی از پارامترهای مهم در تعادل خودرو میزان ضریب اصطکاک بین تایر و سطح جاده است که این ضریب اصطکاک در روی برف و یخ به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که عمدتا برای حل مشکل فوق از زنجیر چرخ و نیز ضربات ایجاد شده توسط آنها باعث میگردد که رانندگان به خصوص رانندگان خودروهای سنگین راغب به استفاده از این وسیله نباشند که در نتیجه باعث بروز سوانح مختلف جاده ای می شود که خسارتهای مالی و جانی زیادی بر جای می گذارد .
این مخترع با اشاره به اینکه نصب و جمع آوری آسان از جمله ویژگی های زنجیر چرخ تمام اتوماتیک است اظهار کرد : با توجه به مشکلات نصب زنجیر چرخ در روی تایر در شرایط خاص رانندگان خودروهای سنگین تمایل به استفاده از این وسیه را ندارند در حالی که با توجه به کاهش چشم گیر ضریب اصطکاک در شرایط برفی و یخی نیاز به استفاده از عامل اصطکاکی بر روی تایر لازم و ضروری برای پایداری وسیله نقلیه است ./
ع2