بيش از بيست هزار کرد شصت و چهارمين سالگرد تولد عبدالله اوجالان، سرکرده حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را که در زندان به سر مي برد، جشن گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اوجالان دو هفته پيش برقراري آتش بس را ميان کردها و دولت ترکيه خواستار شد و بر خواست خود مبني بر پايان مناقشه کردها تاکيد کرد.

اين افراد از شامگاه چهارشنبه با تجمع در زادگاه اوجالان در شهر عمرلي در جنوب شرق ترکيه آزادي بنيان گذار حزب کارگران کردستان را خواستار شدند. هواداران اوجالان فرياد مي زدند:اوجالان را آزاد کنيد.اوجالان در پيامي کتبي به اين مراسم که براي شرکت کنندگان خوانده شد، با سخن گفتن از نوزايي (رنسانس) براي جامعه کرد ترکيه ، تصريح کرد :فرصت يک صلح شرافتمندانه بيش از هميشه واقعي است.

تعداد کردهاي جمعيت هفتاد و پنج ميليون نفري ترکيه ،‌بين دوازده تا پانزده ميليون نفر برآورد مي شود. اوجالان در پيام خود افزود:همه جهان بايد بدانند که زندگي جديدي در دسترس ما است. اميدوارم در اين روند (صلح) حتي يک قطره خون نيز به زمين ريخته نشود.اين مراسم از صبح روز پنجشنبه بارديگر از سرگرفته شد. نيروهاي امنيتي ترکيه بر خلاف سال هاي گذشته براي متفرق کردن هزاران هوادار اوجالان که براي حمايت از وي در عمرلي گرد هم آمده اند، ‌مداخله نکردند.

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: کرد ، اوجالان ، تولد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۳۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
طبق آمار ترک استارت که وابسته به حکومت ترکیه است جمعیت کردها رو در سال ۲۰۱۷ بین ۲۲تا۲۵میلیون نفر تخمین می‌زند حالا شما چطور میگید دوازده؟؟؟
آخرین اخبار