فرمانده درياباني قشم از توقيف 3 فروند لنج حامل بيش از 180 هزار ليتر سوخت قاچاق در اين جزيره خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "عبدالله لشگري" فرمانده پايگاه درياباني قشم با اعلام اين خبر گفت: از آنجاكه سوخت از منابع ملي ارزشمند ميهن عزيزمان محسوب مي شود و پاسداري از اين منابع بايد با اقتدار و هوشمندانه انجام شود تا اين منابع براي آيندگان ماندگار باشد .

وي ادامه داد: با اين هدف و در اجراي طرح عمليات پاكسازي مناطق مختلف جزيره قشم، ماموران اين يگان طي كسب خبرهاي مردمي مطلع گرديدند كه چند فروند لنج حامل سوخت گازوئيل قاچاق حوالي جزيره لارك به سمت آبهاي آزاد در حال حركت هستند.

لشگري افزود: با كسب اين خبر و بررسي هاي عملياتي و اطلاعاتي بلافاصله طي يك عمليات ضربتي و غافلگيرانه، اكيپ هاي گشت دريايي به موقعيت اعلامي در موقعيت جغرافيايي معلوم اعزام كه شناورهاي مذكور را مشاهده نمودند.

فرمانده درياباني قشم با اشاره به حساسيت عمليات گفت:مأموران درياباني زماني كه در صدد توقيف شناورها بودند، شناورهاي سوختي با استقامت و در گيري و عدم توجه به هشدار ماموران قصد فرار داشتند كه مرزبانان دريادل قشم با اقتدار و با رعايت قانون بكارگيري سلاح و تيراندازي هاي متناوب موفق به توقيف هر سه فروند لنج شدند.

سرهنگ لشگري در پايان گفت: در اين عمليات حدود 184 هزار و 500 ليتر گازوئيل قاچاق، 12 عدد راكت آتش زا ، 3 بطر ويسكي و مقدار تقريبي 40 گرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف و در اين راستا 24 نفر متهم دستگير و در بررسي بيشتر از شناورها مشخص شد ،لنج ها توسط مالك تغيير كاربري داده شده و به يك مخزن گازوئيل تبديل شده است .

گفتني است مرزبانان پايگاه درياباني بندرلنگه هم در عملياتي ديگر هزار و 200 ليتر گازوئيل قاچاق را كشف كردند./ز
برچسب ها: کشف ، قاچاق ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار