وزير صنعت، معدن و تجارت در سال 91 به منظور تنظيم بازار به ميزان 18 ميليون تن کالاي اساسي خريداري و ذخيره‌سازي شد.

مهدي غضنفري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: از ابتداي سال 91، در مقاطع مختلف زماني نگراني در خصوص تامين کالاهاي اساسي همچون گندم، روغن، شکر، برنج، نهاده‌هاي دامي وجود داشت و به همين منظور يکي از اقدامات اساسي که براي تنظيم بازار انجام گرفت خريد و ذخيره‌سازي کالا بوده است.

وي ادامه داد: در همين راستا طي کل سال 91، 18 ميليون تن کالاي اساسي خريداري و ذخيره‌سازي شد که در مقايسه با سال 90 رشد قابل توجهي داشت.

غضنفري اظهار داشت: از اين ميزان، 10 ميليون تن مربوط به کالاي اساسي خوراک انساني همچون گندم، برنج، روغن، شکر بوده که 5 ميليارد يورو در اين بخش هزينه شده است.

وي افزود: همچنين 8 ميليون تن ذخيره‌سازي نهاده‌هاي دامي انجام گرفته و 2.5 ميليون يورو نيز در اين بخش هزينه شده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح کرد: همچنين طي سال گذشته، 140 هزار تن نيز در بخش کالاي پروتئيني همچون گوشت مرغ و گوشت قرمز ذخيره‌سازي شد.

وي ادامه داد: در ماه‌هاي تير و خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان کمبودي در حوزه مرغ به وجود آمد اما خوشبختانه به زودي نهاده‌هاي دامي به اندازه کافي وارد شد و در پايان سال حتي دراين بخش صادرات هم داشتيم.

غضنفري ادامه داد: در ماه‌هاي پاياني سال در بخش ميوه و مرکبات نيز 110 هزار تن ذخيره‌سازي انجام گرفت که کمک زيادي به کنترل قيمت ميوه در شب عيد کرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بر پايي نمايشگا‌ه‌هاي عرضه مستقيم کالا براي تنظيم بازار در طول سال 91 گفت: در اين سال، بيش از هزار نمايشگاه با 90هزار نمونه در سراسر کشور در مناسبت‌هاي مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، پاييز و بازگشايي مدارس و شب عيد برگزار شد.

وي ادامه داد: اين تعداد نمايشگاه نسبت به سال 90، بيش از 40 درصد افزايش يافت و حدود 40 ميليون نفر نيز از آن بازديد کرده‌اند.

غضنفري با تاکيد به نظارت و بازرسي مستمر در اين نمايشگا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌ها گفت: در سال 91، 6.7 ميليون کار بازرسي انجام گرفته و 454 هزار پرونده با ارزش 840 ميليارد تومان تشکيل شد که نسبت به سال قبل 1.5 برابر شده است./ک

برچسب ها: کالا ، ذخیره ، تنظیم بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار