چشمه آب معدني «بل» يكي از جاذبه هاي ديدني و گردشگري شهرستان پاوه در استان كرمانشاه، چشم انتظار گردشگران و مسافران نوروزي است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهرستان پاوه با دارا بودن مناظر كوهستاني زيبا از جاذبه هاي بسيار زيادي برخوردار است و بدون ترديد يكي از اين جاذبه ها آبشار زيبا و چشم نواز «بل» می باشد.

خروج قطرات آب از دهانه چشمه كه به دليل شفافيت و زلال بودن آن ها به مانند بلورهاي بي رنگ است، نوايي موزون و منحصر به فرد را ايجاد كرده كه هر مسافر و گردشگري را به حيرات وا مي دارد.


وضعيت خاص چشمه آب معدني «بل» در مرز استان هاي كرمانشاه و كردستان و قرار گرفتن آن در جوار رودخانه "سيروان" كه با خروجي سالانه دو ميليون و 800 هزار متر مكعب آب يكي از پرآب ترين رودخانه هاي غرب كشور مي باشد، موقعيتي خاص را براي گردشگران به منظور لذت بردن از منظر خدادادي ايجاد كرده است.


اين چشمه كه به دليل خروج آب آن از بلندي به آبشار «بل» معروف شده است از ابعاد مختلف از جمله گردشگري، محيط زيست و شرب ارزشمند بوده و مي تواند مورد بهره برداري مناسب قرار گيرد.


آب معدني چشمه «بل» كه از لحاظ كيفي در زمره بهترين آب هاي معدني دنيا بوده و املاح آن از جمله نيترات، كلرايد، فلورايد و سختي در حد استاندارد مي باشد به دليل قرار گرفتن در موقعيتي خاص و در ميان بافتي سنگي در ارتفاع هشت متري هنگام خروج از دهانه چشمه مناظر بسيار زيبا و ديدني را خلق كره است.


اين چشمه در 25 كيلومتري پاوه واقع شده و هر ساله هزاران گردشگر از آن بازديد مي كنند./ع
برچسب ها: کرمانشاه ، چشمه ، بل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.