به علت بحران اقتصادي-سياسي، محبوبيت اوباما نزد مردم آمريکا بسيار کاهش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، مردم آمريکا با نگراني به اوضاع اقتصادي و سياسي کشورشان نگاه مي کنند.

چند ماه بي تحرکي در فضاي اقتصادي آمريکا سبب بي تفاوت شدن مردم آمريکا به مسائل سياسي کشورشان شده است. همين نگرش بر نوع نگاه آنها به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا تاثيرگذار بوده و محبوبيت او را نزد آمريکايي ها کاهش داده است.

پيروزي مجدد باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته آمريکا اين اميد را در آمريکايي ها به وجود آورده بود که او براي بهبود اوضاع اقتصادي کشور اقدامات جديدي صورت خواهد داد، اما اين اميدها به واقعيت تبديل نشده است.

نتايج جديدترين نظرسنجي موسسه افکارسنجي پيو نشان مي دهد که محبوبيت اوباما به شدت کاهش يافته است. بررسي هاي موسسه رييل پاليتکس نيز نشان مي دهد شمار افرادي که در آمريکا، با اوباما مخالف هستند به تدريج از افرادي که طرفدار او هستند بيشتر مي شود. اين در حالي است که به نظر چهل درصد آمريکايي ها بهبود اوضاع اقتصادي اين کشور مدتها طول خواهد کشيد.

در واقع، اصلي ترين علت کاهش محبوبيت اوباما نيز اوضاع اقتصادي آمريکا است.

يکي از شهروندان آمريکايي در اين خصوص گفت:« مردم آمريکا با مشکل مسکن مواجه هستند. آنها نمي توانند خانه تهيه کنند. افرادي هم که خانه دارند، خانه هايشان را از دست مي دهند وشماري هم بيکار مي شوند.
رولين آمور اقتصاددادن آمريکايي در اين خصوص گفت: رشد توليد ناخالص داخلي آمريکا که اصلي ترين شاخص نشان دهنده اوضاع اقتصادي کشور است به هشت دهم درصد رسيده است. اين رقم بسيار نگران کننده است و يادآور دوران رکود و بحران اقتصادي بي سابقه آمريکا در دهه هزار و نهصد و سي است.

درحالي نظر مردم آمريکا به اوباما منفي شده است که دعواهاي سياسي در واشنگتن درباره مسائلي همچون تعيين بودجه و سقف استقراض دولتي ادامه دارد. اختلافهاي کاخ سفيد و کنگره مانع از حل مشکلات اقتصادي کشور شده است. همين اختلافها به کاهش بودجه دولت آمريکا در سال جديد منجر شده است. اين مسائل در کنار افزايش بيکاري در آمريکا، همگي براي اوباما گران تمام شده و محبوبيت او را کاهش داده است. انتشار تصاوير مربوط به اقامت اوباما در اقامتگاههاي تفريحي در اين شرايط اقتصادي آمريکا، اوضاع را بدتر کرده است. شايد بتوان گفت اعضاي کنگره آمريکا فقط درباره يک مسئله اتفاق نظر دارند و آن اينکه، محبوبيت اوباما کاهش يافته است. 

محبوبيت اوباما در ميان دموکراتها و جمهوري خواهان حاضر در کنگره نيز بسيار کاهش يافته است. درگيري هاي سياسي کاخ سفيد و کنگره براي اوباما هزينه بر بوده است. 


برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار