مردم يمن مداخلات عربستان سعودي را در امور داخلي کشورشان محکوم مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ شرکت کنندگان  در کنفرانس گفتگوهاي ملي يمن از رياض خواستند تا به حاکميت و استقلال اين کشور احترام بگذارد. مردم يمن به مناسبتهاي مختلف مداخلات عربستان سعودي و غرب را در امور داخلي کشورشان محکوم کرده اند. اخيرا گزارشهايي منتشر شده  است که نيروهاي عربستان بار ديگر وارد مناطق مرزي يمن در مناطق شيعه نشين اين کشور شده اند. 

احمد بن صالح از شرکت کنندگان در کنفرانس گفتگوهاي ملي يمن گفت هر کسي که مداخلات خصمانه رژيم عربستان سعودي را در يمن محکوم نکند واقع بين نيست. عربستان سعودي منافع زيادي در يمن دارد. ما به آنها مي گوييم که آنها بايد با احترام به مردم يمن از منافعشان دفاع کنند و نبايد در امور سياسي يمن مداخله کنند. عربستان سعودي بارها از طريق زميني به يمن تجاوز کرده است در حاليکه مردم يمن هرگز عليه عربستان اين کار را نکرده اند.

اخلاق الشامي ديگر شرکت کننده در کنفرانس گفتگوهاي ملي يمن گفت هر گونه مداخله در امور داخلي يمن از طرف هر کشوري که باشد محکوم و غيرقابل قبول است زيرا اين کار نقض حاکميت و استقلال کشور است. رژيم عربستان سعودي در گذشته از ناآراميها در يمن حمايت مي کرد و باعث بي ثباتي بيشتر مي شد. عربستان سعودي از اين نگران است که تحولات در يمن به منافع اين کشور آسيب بزند. عربستان سعودي مي خواهد با مداخله در امور داخلي يمن شرايط سياسي را به نفع خود تغير دهد تا کساني در قدرت باشند که منافع عربستان را تامين مي کنند. 


                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   

برچسب ها: یمن ، آمریکا ، مداخله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار