استرس، شایع ترین عامل بی اختیاری ادراری زنان در سن بالای 60 سالگی تلقی می شود.

سوزان ثانوی متخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: بی اختیاری ادراری از مشکلات شایع بهداشتی- اجتماعی در زنان جامعه می باشد بطوری که پانزده درصد از جمعیت زنان فعال جامعه و بیش از سی و پنج درصد زنان بالای شصت سال را در بر می گیرد.
 
متخصص نفرولوژی کشورمان در ادامه اظهار داشت: اختلال بی اختیاری ادراری بانوان، مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را در سراسر دنیا به دنبال خواهد داشت.
 
وی ضمن ارائه مقاله ای در دوازدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات افزود: آثار مفید درمانی تمرینات ورزشی بر اختلالات تخلیه ادرار در بانوان بررسی شده است.
 
ثانوی در ادامه گفت: بی اختیاری ادراری انواع مختلفی د ارد که بی اختیاری ناشی از استرس با شیوعی معادل 8-32% از شایعترین انواع آن می باشد.
 
وی در خصوص روشهای درمانی بی اختیاری گفت: برای این اختلال روشهای درمانی جراحی متعددی پیشنهاد شده است که علیرغم موفقیت های حاصله، میزان بهبودی دراز مدت با این روشها 33% گزارش شده است.
 
نفرولوژیست کشورمان در پایان افزود: به نظر می رسد ورزشهای تقویت کننده عضلات کف لگن، با توجه به بی عارضه بودن، موثر بودن، کم هزینه بودن و سهولت انجام بهترین اقدامات درمانی باشند./ع2
برچسب ها: ادرار ، اختلال ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار