اردیبهشت امسال کارگاه علمی و آموزشی ریاضیات و هنر با همکاری دانشگاه اترخت ( Utrecht) هلند، در اصفهان برگزار می شود.

 یکی از مسوولان برگزاری این کارگاه به خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان با اعلام این مطلب که کارگاه مشترک ریاضیات و هنر با همکاری خانه ریاضیات اصفهان و دانشکده ریاضی دانشگاه اترخت هلند برگزار خواهد شد افزود: این کارگاه در ادامه فعالیتهای خانه ریاضیات اصفهان در گسترش فعالیتهای تحقیقاتی دانشجویی در زمینه های بین رشته ای و از 18 تا 20 اردیبهشت برگزار می شود.
نیما ولی بیگ با اشاره به اینکه این برنامه شامل برگزاری کارگاه، سخنرانی، نمایشگاه و بازدیدهای علمی درباره ارتباط رشته های مختلف هنری با ریاضیات است، اظهار کرد: استادان و دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه اترخت هلند و دانشکده های ریاضی و هنر کشور در این کارگاه حضور دارند.
ولی بیگ تصریح کرد: از سالهای گذشته خانه ریاضیات اصفهان با موسسه تحقیقاتی ریاضی پرودنتال و دانشگاه اترخت هلند همکاری داشته است.
وی با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در کارگاه ریاضیات و هنر تا 24 فروردین امسال برای ثبت نام مهلت دارند، گفت: ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی خانه ریاضیات اصفهان صورت می گیرد.
ولی بیگ در پایان خاطر نشان کرد:در این کارگاه، سخنرانی کلیدی با عنوان اعداد بسیار بزرگ در منابع قدیم اسلامی توسط پروفسور جان هوخندایک (Jan Hogendijk) و کارگاههایی با عناوین گره در گره و شاه گره، کاشیکاری ایرانی در کلاس درس هلندی، مقرنس، آجرفرشهای پن رز و جدول تعیین زمان با استفاده از طول خورشید ارائه می شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.