نوروز امسال بیش از 332 هزار مسافر و گردشگر از بقاع متبرکه ، جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی رفسنجان بازدید کردند که این میزان نسبت به سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به بازدید بیش از 155 هزار گردشگر از بقاع متبرکه و جاذبه های طبیعی رفسنجان گفت : امام زاده سید جلال الدین (ع) ، امام زاده ابراهیم (ع) ، امام زاده رضا (ع) ،تپه های تاریخی , غار میرزا ، سنگ نگاره ها و صخره ها وروستاهای اودرج ، داوران ، دره در ، راویز وقلعه آناهیتا در خنامان پذیرای این گردشگران بودند.

عباس فتحی پور علت رشد بازدید از این اماکن را توسعه اقامتگاه ها در این مناطق دانست و افزود : اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی درباره مناطق گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان دلیل دیگری بر افزایش مسافران نوروزی امسال بود.

وی بازدید از آثار تاریخی شهرستان همچون کاروانسرای شاه عباسی ، خانه و یخدان حاج آقا علی ، بادگیر و دروازه شهر را بیش از 146 هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد : بازدید از این آثار نسبت به نوروز گذشته رشدی 22 درصد داشته و تا دوروز آینده (16 فروردین ) نیز احتمال دارد بیش از 15 هزار مسافر دیگر از این جاذبه ها دیدن کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان همچنین اسکان مسافران نوروزی در مدارس ، مهمانسراها و هتلهای شهرستان در ایام نوروز را بیش از 36 هزار نفر اعلام کرد ./ع

برچسب ها: رشد ، بازدید ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.