فرمانده مرزبانی ناجا گفت: شعار سال مرزبانان به قاچاقچیان این است که مسیر ایران برای ترانزیت مواد مخدر پر هزینه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران سردار حسین ذوالفقاری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: با افزایش تشکیلات مواد مخدر توسط مرزبانان در ایام عید نشان دهنده پر هزینه بودن ترانزیت مواد مخدر برای قاچاقچیان است.

وی افزود: همچنین مرزداران شب گذشته در هنگ مرزی جکیگور توانسته‌اند طی 3 ساعت درگیری مسلحانه با متواری ساختن قاچاقچیان به کشته شدن 13 نفر شتر، 2 تن 300 کیلو مواد مخدر کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به آمار 15 روزه امسال اذعان داشت: مرزداران با اقدامات گسترده خود توانستند طی این روزها 6 تن و 200 کیلو گرم مواد مخدر را کشف کنند که نسبت به سال گذشته این مقدار 500 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد مرزبانی ادامه داد: یک تن و 412 کیلو هروئین از جمله مواد مخدر کشف شده توسط مرزبانان است که از جمله موارد 6 تن و 200 کیلو گرم کشفیات است.

سردار ذوالفقاری اظهار داشت: مرزداران با تلاش‌های خود با کشفیات مشروبات الکلی نسبت به مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است و کشفیات یک میلیون و 200 هزار لیتری افزایش 130 درصدی را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: کشفیات سلاح در ایام عید 40 درصد کاهش، دستگیری عابرین 12 درصد کاهش، متجاوزین مرزی 50 درصد کاهش و درگیری با قاچاقچیان 16 درصد افزایش  داشته که خوشبختانه آسیب به نیروهای خودی 50 درصد کاهش داشته و تنها 1 مرزبان به علت جابه جایی مین به شهادت رسید.

فرمانده مرزبانی ناجا ابراز داشت: مرزداران در ایام تعطیلات اقدامات ویژه را نظیر نجات 54 نفر از دریا، اسکان هزار و 371 کانکس و نصب بنر هشداری، اسکان 429 خانوار در مناطق مرزی، 311 تعمیر گاه، 421 بهیاری و خدمات درمانی به صورت رایگان، دو هزارو 112 ایستگاه صلواتی، بیش از 104 هزار بروشور جهت رفاه حال مسافران تاسیس و دایر کردند.

سردار ذوالفقاری در ادامه گفت: لازم به ذکر است که مرزبانان بیش از 500 هزار کپسول پیش ساز مواد مخدر صنعتی را نیز کشف و ضبط کردند.

*امنیت انتخابات توسط مرزبانان

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان خاطر نشان کرد: مرزداران چنیدین ماه قبل از عید نوروز اقدامات اطلاعاتی خود را جهت امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آغاز کردند./ف

برچسب ها: هزینه ، مرزبانان ، مسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار