رئیس میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان از بازدید بیش از 35 هزار نفر گردشگر و مسافر از آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع) با آغاز تعطیلات نوروز در سال جاری خبر داد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان؛
وی با بیان اینکه در ایران اسلامی گردشگری مذهبی به ویژه در شهرستان تویسرکان در اولویت انواع گردشگری ما قرار دارد، ابراز داشت: در شهرستان تویسرکان مبنا و محوریت توریست مذهبی آرامگاه حیقوق نبی(ع) است.
فتحی با تأکید بر اینکه آرامگاه حیقوق نبی(ع) از دو جنبه مذهبی و تاریخی واجد ارزش است، بیان کرد: حبقوق نبی(ع) از حیث مذهبی به خاطر اینکه از پیامبران الهی است و احترام به اولیاء و پیامبران ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مردم دارد به همین سبب در مناسبت‌های مختلف زائران زیادی به زیارت ایشان می‌آیند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان با اشاره به اینکه اقدامات زیرساختی خوبی در این آرامگاه توسط میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مربوطه انجام شده است، ابراز داشت: آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، زائرسرا، مرمت و بازسازی آرامگاه و... بخشی کارهای انجام شده است.
وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بر اساس آمار ثبت شده در سایت رسمی گردشگری حیقوق نبی(ع) بازدید از این محل رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، اظهار داشت: بر اساس آمار نوروزی در سال 87 بیش از 2 هزار نفر از این محل بازدید کردند که این تعداد از بازدیدکنندگان در نوروز سال 91 به 29 هزار و 430 نفر افزایش یافته است.
فتحی تصریح کرد: فراهم‌سازی بسترهای ضروری و اطلاع‌رسانی درست در گسترده وسیع با تعامل و همکاری همه‌جانبه شهرستان با اداره میراث فرهنگی و گردشگری از دلایل رشد بازدیدکنندگان از این محل شده است.
حضرت حیقوق (ع) یکی از انبیای بنی‌اسرائیل هستند و پیروان این آیین نیز از اقصی نقاط دنیا به زائر این مقام دینی در طول سال هستند./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.