نمایشگاه بین المللی سفر و گردشگری بزرگترین رویداد در عرصه توریسم در روسیه است که یکی از پنج نمایشگاه جهانی گردشگری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی علاوه بر مسکو و سن پترزبورگ، توریست های خارجی در روسیه هر چه بیشتر شهرهای قدیمی « حلقه طلایی» با کلیساهای قدیمی و مناظر کلاسیک روسی را برای دیدن انتخاب می کنند. اغلب اینگونه گردش ها با کشتی بر رود مشهور «ولگا» انجام می شود. در سواحل «ولگا» علاوه بر شهر های مشهور که بشکل موزه زیر آسمان باز نمایان هستند، تعداد زیادی شهر های کوچک دیگری قرار دارند که شایسته توجه گردشگران می باشند. به عنوان مثال، شهر « توگایف» ( واقع در 310 کیلومتری شمال – شرق مسکو) .این شهر نه فقط به لحاظ سازه های معماری، بلکه کارخانه های خود معروف است .  
به گزارش این خبر گزاری به نقل از سوتلانا ژوکوا نماینده مرکز توریسم « توگایف» در اینباره چنین گفت: شهر ما در سال جاری 730 – مین سالگرد خود را برگزار می کند. این شهر به خاطر وجود کارخانه « شووالف» که در آنجا ناقوس های کلیسایی ساخته می شوند شهرت دارد که تقریباً تمام کلیساها و صومعه های روسیه آنها را همانا از این کارخانه خریداری می کردند و می کنند. ما قسمت ساخت ناقوس ها در کارخانه را به توریست ها نشان می دهیم و همچنین به آنها نشان می دهیم که هنرمندان و ریخته گران چگونه کار می کنند.  
دوستداران نظاره پرندگان به کالوگا، ( در 100 کیلومتری جنوب - غرب مسکو) سفر می کنند. در آنجا می توان بیش از هزار نوع پرنده و جانور دیگر– از فلامنکو تا پنگوئن را دید که از اقصی نقاط جهان در آنجا جمع شده اند. صاحب یک ملک خصوصی دست به جمع آوری چنین شمار زیاد پرندگان زده است. تا 7 هزار نفر در روز برای دیدن ساکنان این پارک به آنجا می روند. در نزدیکی پارک، باغ وحش کوچولو ها کار می کند که با وجود مساحت زیادش، محلی برای سکونت، مینی اسب ها و بزهای کوتوله است.  
اما در ناحیه کالوگا، دیدنی های دیگری نیز وجود دارد که یکی از آنها « اتنومیر» است.  
ویچسلاو کاسابوف، مدیر مرکز توریستی - اطلاعاتی « ناحیه کالوگا» در اینباره گفت: در آنجا مجتمع بزرگ « اتنومیر» واقع است که یکی از بزرگترین تأسیسات صنعت گردشگری در روسیه می باشد. « اتنومیر» گردشگران را با فرهنگ اقوام مختلف آشنا می کند. اتنومیر از خیابان جهان شروع می شود که بشکل یک غرفه بسیار بزرگ ساخته شده است که در آنجا، خانه های ملی - از آرژانتین تا ژاپن به اندازه اصلی بازآفرینی شده است. پس از ترک خیابان جهان، شما از حیاط قومی سر در می آورید. این می تواند محوطه ای باشد که به شهر آلمانی و یا دهات چینی اختصاص دارد....مهمترین هدف از ساخت چنین مجتمعی آن است که توریست بتواند در جو زندگی این یا آن کشور غوطه ور شود- بتواند در هتلی اقامت کند که به شکل خانه ملی ساخته شده و تزیین شده است. غذای ملی را میل کند و موسیقی ملی را گوش کند.  
 همچنین به کسانی که سکوت و طبیعت را دوست دارند ، پیشنهاد می کنیم به آلتای بروند که در جنوب –غرب سیبری واقع است. آلتای در هر فصل سال زیباست- هم در فصل شکوفایی گلها و هم وقتی که برف پوش است. در آلتای تقریباً تمام انواع توریسم وجود دارد.  
ماریا تانکووا نماینده اداره رشد و توسعه توریسم منطقه دراین باره گفت: آلتای - میهن تورهای اسب سواری، گردش های پیاده روی، شناوری در رودخانه و اسکی کوهستانی ، استراحتگاه های درمانی در دریاچه های نمک و چشمه های معدنی است. ما چند مسیر آماده توریستی در آلتای را طراحی کردیم که هم در داخل روسیه پیاده می شود و هم این مسیر را می توان به اراضی فرا مرزی روسیه، به کشورهای مغولستان، چین و قزاقستان گسترش داد. اگر تمام دایره گردشی طی شود، می توان تنوع آلتای را درک نمود - مثلاً سفری به تایگای سیبری و یا دشت های مغولستان داشت.  
آلتای زمانی در اوج زیبایی خود خودنمایی می کند که گلهای لیلی شکوفا می شوند. ساکنان محل بیصبرانه منتظر این رویداد به عنوان سمبل فرا رسیدن نهایی بهار هستند.  
بر طبق جمعبندی سال 2012 میلادی، تعداد توریست هایی که از روسیه دیدن کردند در مقایسه با سال 2011 میلادی، 10 درصد افزایش یافته است، بنا به پیش بینی کارشناسان این رقم در سال جاری نیز افزایش خواهد یافت./ف

برچسب ها: نمایشگاه ، سفر ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار