رییس ستاد تسهیلات سفرهای کشور گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون 64 میلیون اقامت شبانه مسافر ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد داشته است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، منوچهر جهانیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از اقدامات و تاسیسات ستاد تسهیلات سفرهای استان مرکزی افزود: معرفی صنایع دستی، آداب و سنن و جاذبه ها، ظرفیت ها و توانمندی های مناطق مختلف استان های کشور در قالب جشنواره صدای ملی بهار، از عوامل مهم این افزایش بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت 28 میلیون نفر از موزه ها، کاخ موزه ها و مجموعه های فرهنگی و تاریخی کشور بازدید کرده اند که این میزان نیز رشد 39 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای کشور اضافه کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی نیز موجب رشد 37 درصدی سفر و ماندگاری مسافر به مناطق ناشناخته و کمتر شناخته شده است.

جهانیان بیان کرد: با تلاش تمامی دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر در استان های مختلف کشور و اطلاع رسانی به موقع، ماندگاری سفر از دو و یک دهم به سه و نیم درصد افزایش یافته که امیدواریم این میزان در سالهای آتی به بیش از 4 درصد افزایش یابد.

وی گفت: با برگزاری جشنواره ملی صدای عشایر در بهمن ماه سال گذشته و معرفی آداب و سنن و نواها و آواها و صنایع دستی ایلات مختلف کشور، امسال رشد 90 درصدی سفر به این نقاط را در سراسر کشور شاهد بوده ایم.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای کشور افزود : با همکاری اعضای این ستاد، مراکز اقامت دایم، هتل ها، آپارتمان ها و منازل استیجاری و مدارس امکانات مطلوب و رضایت بخشی به مسافران ارایه شده است.

جهانیان گفت : در ایام تعطیلات نوروزی امسال 26 میلیون نفر نیز از جشنواره ها و ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی و نمایشگاه های مختلف بازدید داشته اند.

وی افزود: بیشترین میزان ماندگاری سفر در استان های مازندران، خراسان رضوی، هرمزگان، اصفهان و گیلان بوده است.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای کشور از مراکز اسکان فرهنگیان بازدید و اقدامات و فعالیت های ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی را مطلوب ارزیابی کرد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.