به گفته پلیس در یک آتش سوزی در خوابگاه یک مدرسه اسلامی در میانمار دست کم 13 تن دانش آموز کشته و 4 تن از آنان گمشده اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان هنگام آتش سوزی دانش آموزان مدرسه اسلامی برای امنیت بیشتر در یک مدرسه اسکان داده شده بودند که چندین تن از آنان در خواب طعمه حریق شدند.

به گزارش این خبرگزاری 75 دانش آموز در این مدرسه اسلامی که بخشی از مسجد است زندگی می کردند.

شب هنگام بر اثر آتش سوزی و دود سیاه مربیان و مسئولین متوجه آتش می شوند و با خارج کردن بچه ها جان 58 تن از آنان را با بیرون از مدرسه نجات دهند اما 13 تن از آنان به دلیل نزدیک بودن به مرکز حریق جان خود را از دست دادند.

به گزارش این خبرگزاری به نقل از مقامات پلیس و امداد علت این آتش سوزی اتصالی در سیم های برق و گرم شدن بیش از حد آن گزارش شده است.

به گزارش این خبرگزاری مسئولان خوابگاه از ترس ناامنی و حمله احتمالی درهای خوابگاه را بسته نگه داشته بودند که در هنگام آتش سوزی و مسئولین خوابگاه با شکستن درها توانسته بودند دانش آموزان را فراری دهد.

گفتنی است این شهر مسلمان نشین به دلیل حملات دسته ای بودایی بر ضد آنان درگیری، اختلافات و کشتارهای مجلس مسلمان است و به همین دلیل پلیس ضد شورش در اطراف مدرسه مستقر شده است تا اعتراض احتمالی مردم را کنترل کند.

مردم محلی بین دارند مه این آتش سوزی با درگیری های اخیر مذهبی در نقاط مختلف در میانمار ارتباط داشته باشد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار