موسیقی "پایتخت 2" با توجه به حرکت از شمال به سمت قشم تلفیقی از موسیقی نواحی شمالی ترین و جنوبی ترین نقطه کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه "سین مثل سریال" آریا عظیمی نژاد آهنگساز گفت: سال 2004 میلادی در جشنواره در انگلستان با حضور 1200 شرکت کننده و بزرگان موسیقی قطعه ای را با سه تار آن هم با تک نوازی انجام دادم و در آن جا پس از کسب مقام دوم در خدمت خانم جاستین پوک یکی از دو زن موسیقی معاصر پنج کار را داشتم.
وی ادامه داد: دیدگاه های مختلفی در خصوص موسیقی وجود دارد یک دیدگاه موسیقی را بال های کار و نظر دیگری انتقال بیش از اندازه حس به مخاطب را از کاربردهای این هرن میداند اما در آثار روشنفکرانه از موسیقی پرهیز می شود.
این آهنگساز عنوان کرد: ما در موسیقی بسیار قوی نیستیم زیرا شرایط اجتماعی فرهنگی و وجود نگاه های متفاوت محدودیت هایی را ایجاد می کند اما در این زمینه پشتوانه فرهنگی خوبی داریم و در کشورهای دیگر با تغییر سازها خود را به روز می‌کنند.
عظیمی نژاد اظهار داشت: موسیقی سنتی و نواحی فضای عاشقانه و عارفانه دارد و به خصوص موسیقی نواحی به شدت با زندگی و کار مردم عجین است در پایتخت 2 با توجه به خط داستان و حرکت به سمت قشم یک موسیقی ریتمیک را از شمالی ترین تا جنوبی ترین منطقه کشور با تلفیق دو نوع موسیقی ارائه کردیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار