قائم مقام معاون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری قم گفت: نگرش مدیریت شهری از عوارض‌محوری به تامین منابع مالی از طریق ابزارهای نوین، رویکردی است که در دو سال اخیر توسط شهرداری قم دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، مجید فتح‌اللهی با اشاره به نقش مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار شهری اظهار کرد: تغییر نگرش مدیریت شهری از عوارض‌محوری به تامین منابع مالی از طریق ابزارهای نوین، رویکردی است که در دو سال اخیر توسط شهرداری قم دنبال می‌شود.
وی افزود: برگزاری همایش «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان قم» یکی از نخستین گام‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار از طریق سرمایه‌گذاری های ملی و بین‌المللی است.
وی ادامه داد: راهبردهای نهادی دومین راه دستیابی به رشد سرمایه‌گذاری شهری است؛ در این زمینه می‌توان با ادغام پیمانکاران خرد، به تاسیس تعاونی‌های سرمایه‌گذاری بزرگ همت گمارد.
فتح‌اللهی راهبردهای ساختاری را سومین راه دستیابی به سرمایه‌گذاری‌های مطمئن و سودآور دانست و خاطرنشان کرد: راهبرد ساختاری خود شامل دو بخش یعنی تدوین نظام جامعه سرمایه‌گذاری و بازنگری در عملکردهای سیاسی و اقتصادی مدیریت شهری است.
قائم مقام معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه راهبردهای فنی چهارمین بخش از راهکارهای رسیدن به توسعه پایدار شهری را تشکیل می‌دهند گفت: در این میان باید به تشویق و جذب سرمایه‌گذاران در فعالیت‌های ویژه شهری، ایجاد زمینه‌های لازم در نیل به سیاست‌های سرمایه‌گذاری کلان و توسعه فرهنگ مشارکت در امور شهری پرداخت.
وی عنوان داشت: پنجمین راهکار در این زمینه راهبرد ترویجی یا همان دیپلماسی شهری است که از طریق برگزاری همایش‌ها، سمینارهای تخصصی، معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های خیرین محقق می‌شود./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.