مردم اروپا و آمریکا همراه با بسیاری از کاتولیستها و مسحیان جهان در روز عید پاک کلاه های عجیب و غریب و متنوع برای هر چه باشکوه تر شدن این مراسم بر سر می گذارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان: عید پاک مصادف با 12 فرودین است که در بسیاری از کشورهای جهان این روز جشن گرفته می شود.

به گزارش  این خبرگزاری در روز عید پاک براساس تقویم کلیسای کاتولیک طبق یک سنت قدیمی با کلاه های عجیب و غریب در اطراف کلیسای جامع به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران می روند و خلاقیتهای خود را در این زمینه به یکدیگر نشان می دهند.

این سنت 150 سال سابقه دارد قبلتر فقط زن ها از کلاه های زیبا و بعضا عجیب و غربی در کلیساها حضور پیدا می کردند و اما امروزه برای مردان نیز چنین است.

همچنین این عید پاک مهمترین روز دینی برای مسحیان است و هر ساله به یاد بود رستاخیز حضرت عیسی(ع) برگزار می شود مسیحیان بر این باورند که در این روز حضرت عیسی(ع) پس از اینکه به صلیب  کشیده شده بود، دوباره زنده و رستاخیز کرد.

تاریخ عید پاک براساس تقویم خورشیدی قمری تعیین می گردد و امسال با 31 مارس برای کاتولیک ها و با 5 مه برای مسیحیان ارتودوکس مصادف است./ف

برچسب ها: آمریکا ، مسیحیان ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار