ده ها نفر از خانواده های زندانیان یمنی در زندان آمریکایی گوانتانامو واقع در کوبا و زندان بگرام افغانستان، با تجمع در برابر سفارت آمریکا در صنعا، خواستار پایان اسارت فرزندانشان شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم ، نیروهای امنیتی یمن به طور گسترده در اطراف سفارت مستقر شده و تظاهرکنندگان یمنی ضمن محکوم کردن مداخله واشنگتن در یمن و نقض حاکمیت این کشور توسط آمریکا، در شعارهایی لزوم آزادی فرزندانشان را که بیش از 11 سال در زندان های آمریکا هستند، مورد تاکید قرار دادند.
سازمانهای حقوقی و مدنی شرکت کننده در این تظاهرات، نسبت به رفتار غیرانسانی در زندانهای آمریکا و همچنین اعتصاب غذای زندانیان یمنی که 8 هفته از آن می گذرد، ابراز نگرانی کردند.  
 "موسی النمرانی" از اعضای سازمان حقوق و آزادی های "هود" یمن در حاشیه این تظاهرات در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، گفت: دولت آمریکا با زندانیان یمنی در بند ایالات متحده، بدرفتاری کرده و توهین آمیز برخورد می کند.
 
یکی از اعضای خانواده های زندانیان یمن نیز به العالم گفت: قبل از آمریکا از دولت یمن می خواهیم در این زمینه اقدامی انجام دهد؛ سکوت دیگر کافیست.
یک تظاهرکننده یمنی دیگر گفت: چگونه می توان حاکمیت را در یمن برپا کرد، در حالی که آمریکایی ها در همه امور این کشور مداخله می کنند.
تاکنون ده ها زندانی یمنی و غیر یمنی که در زندان های آمریکا بسر می برند، آزاد و به کشورشان بازگردانده شده اند اما بیش از 90 یمنی به رغم آنکه هیچ مدرکی دال بر محکومیتشان نیست همچنان در زندان های آمریکا بوده و خانواده هایشان از چند سال قبل تاکنون در وضعیتی دشوار قرار دارند.
 
 
 
 
برچسب ها: بین الملل ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار