نیروهای امنیتی بحرین بااستفاده از نارنجک‌های گیج کننده و گاز اشک آور تظاهرات ضد رژیم آل خلیفه در شهر ساحلی مالکیه در غرب بحرین را به خشونت کشیدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، این تظاهرات در پی ممنوعیت تظاهرات زنان انقلابی بحرین در 29 مارس و در حمایت از زندانیان سیاسی و مخالفت با برگزاری مسابقات رانندگی فرمول یک در ماه آوریل در بحرین برگزار شده است.
 
همچنین تظاهرات مشابهی روز جمعه در منامه، پایتخت بحرین برگزار شده بود که با دخالت پلیس و شلیک گاز اشک آور و نارنجک های صوتی به خشونت گرایید.
 
 بحرین از سال 2011 شاهد خروش انقلابی مردم در اعتراض به رژیم آل خلیفه بوده است. انقلابیون خواستار انجام اصلاحات سیاسی و برقراری عدالت در این کشور هستند.
 
تظاهرات انقلابیون بحرین در حالی با سرکوب شدید نیروهای آل خلیفه و با همکاری آل سعود مواجه است که دو هفته پیش هزاران تن از مردم این کشور در اعتراض به دخالت آل سعود در سرکوب مردم تظاهرات کرده بودند.
 
از سوی دیگر گفت و گوهای ملی بحرین اگرچه ماه گذشته در این کشور آغاز شد، پیشرفت چندانی نداشته و از سال 2011 تاکنون قریب به 80 نفر در درگیری انقلابیون و نیروهای رژیم به شهادت رسیده اند. همچنین هزاران تن بازداشت و شکنجه شده اند.
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار