تب جرمی لین بسکتبالیست تایوانی الاصل در ابتدای فصل گذشته NBA همه جا را فرا گرفت اما یک سال بعد از این ماجرا سوال پیش آمد که آیا این حرفه ای یک شبه بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سال قبل هیچ آنالیز آماری ای لازم نبود که بدانیم درحال تماشای یک بازیکن خاص در میان یک نسل بسکتبال هستیم و این روزها وقتی هنوز کار تیم هیوستون راکتز در لیگ تمام نشده نمی توان دقیقا از این که جرمی لین دوره خوبی داشته یا نه صحبت کرد.

نگاهی به آمار لین در چند بازی این فصل نشان می دهد که این در 28 ژانویه، 25 دقیقه بازی کرده و آمار 5 شوت موفق از 5 اقدام، 7 پاس گل و 3 توپربایی را داشت که یک بازی تأثیرگذار از بازیکن پست یک محسوب می شود.

بعد از آن 13 امتیاز مقابل دنور که از 5 اقدام موثر در بین هفت شوت این بازیکن در تنها یک کوارتر به دست آمد. اما در کنار تمام آمار خوب ابتدای سال میلادی این بازیکن 54 توپ از دست رفته داشته که باعث قرار گرفتنش در رده پنجم توپ های از دست رفته شد.

با تمام آمار خوب و بد بازی، یک سال بعد از جریان طوفان لین به نظر نمی رسد که این بازیکن مثل آن زمان باشد وسوال مهم این است که آیا روزی این بازیکن همان لین دیوانه می شود یا این جریان تنها یک جرقه کوتاه مدت بود؟
 

*لین در کدام دسته قرار دارد؟

پیش از این هم در ان بی ای این اتفاق رخ داده بود که بازیکنی توجه تمام جهان را به خود جلب کرده و بعد از آن هیچ کار قابل توجهی انجام ندهد یا شاید هم بازیکنی که ابتدا توجه تمام دنیا را جلب می کند و بعد از آن کارش بدون بالا و پایین خوب پیش می رود و دیگر تنها طرفداران واقعی لیگ و بسکتبال به آن توجه می کنند.

به هر حال بهانه های زیادی را می توان برای لین در نظر گرفت مثل مصدومیت ابتدای فصل، و ... که باعث عقب افتادن این بازیکن شد. داستان لین تحت هر شرایطی از آن دسته داستان های الهام بخش بود اما این بازیکن هنوز باید روی مواردی مثل توپ های از دست رفته و شوت هایش کار کند و حمله های وی نیز هنوز یک بعدی است.

با توجه به کمرنگ شدن سروصداهای مربوط به این بازیکن حالا می توان گفت که لین جرقه ای یک شبه بوده اما هنوز این بازیکن بسیار جوان است و بحث جدی در این مورد زود است.
 

بازیکن هیوستون در فرصت باقیمانده باید خود را بازسازی کند. روی شوت ها و حملات خود کار کند.

ارتباط برقرار کردن با هم تیمی ها و مشکل از دست رفتن شوتهایش را هم حل کند در نهایت نباید فراموش کرد که فوق ستاره ها شب به شب و فصل به فصل خوب بازی می کنند و بازی خوب آنها مختص یک روز نیست./زر
برچسب ها: بسکتبال ، ستاره ، جرمی لین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار