فدراسيون وزنه برداري ايران يکي از موفق ترين فدراسيون ها در سال 91 بود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، فدارسيون وزنه برداري كه حالا يكي از موفق ترين فدراسيون هاي ورزشي كشورمان است، برنامه اي را كه از اولين روزهاي فروردين 91 آغاز كرده بود، تا آخرين روزهاي اسفند 91 ادامه داد تا سالي پربار را با افتخارات بزرگي چون كسب چهار مدال المپيك و 53 مدال جهاني و آسيايي، به بهترين شكل ممكن به پايان برساند.

با شروع سال جاري اردوهاي تيم ملي هم آغاز شد؛ درست از سوم فروردين 91، تيم ملي بزرگسالان براي حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا در پيونگ تائك كره جنوبي آماده مي  شد، رقابتهايي كه 5 تا 11 ارديبهشت برگزار شد پس از 9 سال با قهرماني تيم ملي ايران همراه بود.

همزمان با اردوي بزرگسالان اردوي جوانان هم زير نظر كادر فني پيگيري شد تا اين تيم هم به فاصله دو هفته پس از رقابتهاي قهرماني آسيا، راهي رقابتهاي قهرماني جوان جهان در گواتمالا شود، پولامردان جوان كشورمان هم مثل بزرگسالان خوش درخشيدند و با كسب 2طلا، 4 نقره و 3 برنز روي سكوي سوم دنيا ايستادند.

پس از اين دو مسابقه، اردوهاي تيم ملي  حتي يك روز هم تعطيل نشد چراكه رقابتهاي المپيك 2012 لندن در راه بود، البته باوجود اهميت المپيك فدراسيون وزنه برداري برنامه هاي داخلي اش را تعطيل نكرد، مسابقات وزنه برداري قهرماني نوجوانان كشور با حضور نزديك به 200 وزنه بردار رده سني 15 ، 16 و 17 سال طي روزهاي 24 تا 26 تير ماه به ميزباني سنندج برگزار شد تا چرخ رقابتهاي داخلي هم در كنار اردوهاي تيم ملي به حركت درآيد.

*المپيك و درخشش پولادمردان كشورمان

كسب يك سوم مدالهاي كاروان ورزشي ايران با يك طلا، دو نقره و يك برنز يك بار ديگر وزنه برداري را در كانون توجه قرار داد، با اين المپيك كه تمام شد فدارسيون وزنه برداري هم پرونده آن را بست تا تقويم ساليانه اش را دنبال كند.

تيمم ملي وزنه برداري نوجوانان به اردو آمد تا براي رقابتهاي قهرناني جهان آماده شود، آنها هرچند ويزاي اسلواكي را نگرفتند اما 14 تا 20 مهرماه در جام پادشاهي تايلند شركت كردند تا تجربه حضور در رقابتهاي بين المللي را به دست بياورند، هفته هاي دوم، سوم و چهارم ليگ وزنه برداري هم طي روزهاي 17 تا 19 شهريور، 5 تا 7 آبان و 7 تا 10 آذر در شهر هاي مشهد، اهواز و بوشهر برگزار شد و فينال اين رقابتها نيز22 تا 25 بهمن به ميزباني ملي حفاري در اهواز برگزار مي شود.

در خلال رقابتها ليگ وزنه برداري بزرگسالان، رقابتهاي وزنه برداري قهرماني جوانان كشور نيز با حضور 160 وزنه بردار از 25 استان كشور طي روزهاي 7 تا 11 مهرماه در همدان برگزار شد.
با برگزاري اين رقابتها تكليف اردونشينان تيم هاي ملي جوانان و نوجوانان هم مشخص شد تا درو جديد اردوهاي اين دو تيم براي حضور در رقابتهاي قهرماني جهان 2013 از 12 دي ماه در محل كمپ تيم هاي ملي آغاز شود.

برگزاري ليگ وزنه برداري جوانان در دو مرحله طي روزهاي 20 تا 22 بهمن و 15 تا 17 اسفند، برگزار رقابتهاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان كشور طي روزهاي 11 تا 14 اسفند در ايلام و آغاز دور جديد اردوهاي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان براي مسابقات مهم و پرشمار سال 92 كه از آن جمله مي توان به قهرماني آسيا، بازيهاي كشور هاي اسلامي و رقابتهاي جهاني اشاره كرد، از جمله برنامه هاي فدراسيون وزنه برداري در روزهاي ژاياني سال 91 بود.

فدراسيون وزنه برداري مي تواند با اين برنامه ريزي قله هاي موفقيت را يكي پصس از ديگري فتح كند./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار