یک روانشناس گفت: اوتیسم اختلالی در سه سال نخست زندگی است و در پسران چهار برابر دختران است.

بای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اوتیسم یک اختلال نافذ رشد با نشانه های متفاوت است که ناتوانی‌هایی در زمینه مهارتهای ارتباط اجتماعی، حرکتی و ذهنی ایجاد می کند.
وی با اشاره به اینکه معمولا اوتیسم در سه سال اول زندگی شخص نمایان می‌شود افزود: بنابر تحقیقات انجام شده احتمال می رود که یک اختلال در سیستم عصبی که باعث عدم عملکرد صحیح مغز می شود در ایجاد این بیماری موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه اوتیسم در پسران چهار برابر دختران است اظهار داشت: بیماری‌های عفونی زمان بارداری، تشنج، و مننژیت در دو سال اول زندگی در شکل گیری اوتیسم موثر است.
بای گفت: تنهایی، نبود گریه و عدم جستجوی والدین در هنگام آسیب، بی علاقگی به بوسیده شدن و در آغوش گرفتن را می توان از علائم این کودکان دانست.
بای با اشاره به8 عدم تمایل کودک اسیتک به بازی با همسالان افزود: این افراد سعی در فرار از گروه همسالان دارند و غالبا با اشخاص مانند اشیاء برخورد می کنند.
وی ادامه داد: در افراد اتیستیک حساسیت کم یا بیش از حد به نور، صدا، شلوغی و محرکات خارجی منجر به فرار این کودکان از محیط های پرنور و پوشش گوشهای خود با دستشان می شود.
بای با اشاره به سطح پایین وضعیت عملکرد کودکان اوتسیم در امور انتزاعی، مرزی و منطقی افزود: در برخی موارد این کودکان پیشرفت های قابل توجهی در زمینه موسیقی، به‌یادآوری ملودی‌های پیچیده، ریاضی، مکانیک و حافظه فوری از خود نشان می دهند.
بای تاکید کرد: آنچه در تمام افراد با تشخیص اختلال اتسیم مشترک است تاخیر یا توانایی در مهارتهای اجتماعی، انجام فعالیتهای تکراری، معکوس‌سازی ضمایر و داشتن علائق و احساسات محدود و تمایل به فعالیتهایی که نیاز کمتری به تعاملات کلامی دارند.
وی با اشاره بحث‌انگیز بودن شیوه‌های درمان اوستیم افزود: از انواع درمان‌ها می توان به موسیقی درمانی هنر و حیوان درمانی اشاره کرد تمامی این روشها به صورت فردی و جسمی قدرت ارتباط، بهبود روابط اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس را در بر دارد.
بای در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که علت قاطع نارسایی‌های شناختی کودکان اوتیسم بهتر شناخته نشود روشهای کمک کردن به آنها در هاله ای از ابهام وجود دارد./ز 
 

برچسب ها: اختلال ، اوتیسم ، دختران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد موسوی نژاد
۱۸:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
با سلام و عرض ادب از آنجائیکه در تمامی اطلاعاتی که در ارتباط با اوتیسم در اینترنت ارائه میشود موسیقی در مانی و راه های درمان مشابه آن توصیه میگردد ولی موردی نیست که برای خانواده های اوتیسمی ملموس و در دسترس باشد مثلا اگر موسیقی در مانی یک نوع درمان است آنچه مورد نظر است و راه تهیه و روش استفاده از آن را مشخص گردد وگرنه به صرف اطلاع داشتن از موسیقی درمانی و یا کارتن درمانی و ... دردی از ما دوا نمی شود
با تشکر
آخرین اخبار