امامزاده بی‌بی‌سکینه(ع) از شمیم ضامن آهو تا میعادگاه شیدایی حضرت سکینه خاتون(ع) دختر گرامی امام موسی کاظم(ع) و خواهر بزرگوار امام رضا(ع)، با کرامات بسیار، شهره و زبانزد خاص و عام است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امامزاده بی‌بی‌سکینه در 40 کیلومتری غرب شهرستان شهریار در دهستانی به نام بی‌بی‌سکینه در جوار جاده ترانزیتی ملارد، اشتهارد واقع شده است.
این امامزاده با توجه به کرامات فراوانش از چنان صفا و معنویتی برخوردار است که از گذشته‌های دور مورد توجه مردم بوده و هر ساله تعداد بسیاری از زائران را از اقصی نقاط کشور به سوی خود جذب می کند.
درباره نحوه درگذشت ایشان در کتابهای کنزالانساب و بهرالانصاب  آمده است: فرزندان امام موسی کاظم(ع)، عبدالرحمن، زید، سلیمان حمزه و سکینه خاتون در ولایت زهر‌آب افتادند.
عبدالرحمن و  زید را در پلنگ‌آب، سلیمان را در کوشک‌اباد و سکینه خاتون دختر بزرگوار امام موسی‌کاظم(ع) را در شهرآباد، شهید کردند.
گفتنی است؛ فضای بیرونی ساختمانی اصلی بقعه امامزاده بی‌بی‌سکینه(ع) سنگ و نما و فضای داخلی به طور کامل آینه‌کاری بوده و بسیار زیبا و اعجاب برانگیز است، ضریح آن نقره‌ای و طلا‌کوب بوده، گنبدها کاشی‌کاری شده و از دو گلدسته برخوردار است.
زائر سرایی در کنار امامزاده قرار دارد که این محل اسکان با توجه به کثرت عاشقان و مشتاقان زیارت این حضرت، کافی به نظر نمی‌رسد و ضرورت توجه هر چه بیشتر مسئولین در ارتباط با گسترش فضای اسکان این زیارتگاه را می طلبد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار