دستگاه جلوگیری و درمان زخم پای دیابتی و آرتروز به همت محقق کشورمان طراحی و ساخته شد .

فرهاد احدوند، محقق کشورمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در جامعه کنونی دیابت و آرتروز از جمله بیماریهایی هستند که هزینه زیادی به سیستم بهداشتی و خانواده ها تحمیل می کند گفت : زخم پای دیابتی از مهمترین مشکلات بیماران مبتلا به دیابت است .

وی با اشاره به اینکه زخم های عمیق و سطحی به دلیل مشکلات گردش خون دوره های درمان طولانی و سختی دارند یادآور شد : اکثر افراد بستری در بخش مراقبت های ویزه به دلیل عدم تحرک به مدت طولانی بعد از پایان دوره درمان دچار عوارضی به ویژه در ناحیه پا می شوند که برخی از بیماریهای پوستی به دلیل کمبود گردش خون در قسمتهیا سطحی پوست از جمله این عوارض هستند .

این محقق تصریح کرد : اختلال در خون رسانی ، اصلی ترین مشکل در درمان این موارد فوق است که با افزایش گردش خون در اعضای آسیب دیده ، حتی بودن درمانهای  داروی بهبودی حاصل می شود .

وی در پایان با اشاره به اینکه این دستگاه با هزینه پایین و اثر گذاری سریع ، نداشت تاریخ مصرف ف قابل استفاده در منازل و مراکز درمانی مزایای زیادی دارد خاطرنشان کرد : این دستگاه قابلیت جلوگیری از ایجاد عارضه ایی مانند زخم پای دیابتی را دارد ./ ح
برچسب ها: دیابت ، آرتروز ، اختراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار