يک کارشناس سياست خارجي با بیان اینکه پای‌بندی شاه اردن به اجرای توافقنامه در حمایت از منافع فلسطين امری دور از ذهن است، گفت: وابستگي اردن به قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي موجب شده تا این کشور با موضع‌گيري غیرعقلانی در تلاش برای حمايت از منافع ملي سرزمين اشغالي به نفع غرب اقدام کند.

"محمدرضا اخباري" در‌ گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به امضای توافقنامه تاريخي ميان فلسطين و اردن براي حمايت از قدس گفت: درحالی که اين توافقنامه در جهت حمايت از فلسطين و قدس اشغالی صورت گرفته، اما پایبندی شاه اردن به اجرای آن و حمایت از منافع ملت مظلوم فلسطين امری دور از ذهن است.

وي ادامه داد: وابستگي اردن به قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي موجب شده تا این کشور با موضع‌گيري غیرعقلانی در تلاش برای حمايت از منافع ملي سرزمين اشغالي به نفع غرب اقدام کند.

اخباري با اشاره به بحران داخلی اردن و موج عظیم اعتراضات مردم این کشور تصريح کرد: در حالی که ملت اردن در تلاش برای برکناری ملک عبدالله هستند منعقد کردن این توافقنامه‌ نمی‌تواند به حفظ منافع ملي فلسطین اشغالی کمک کند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: منعقد کردن این توافقنامه لزوما نمی‌تواند در جهت حفظ منافع ملی قدس اشغالی صورت گیرد و این مهم تنها به دلیل تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار