بهسازي مساجد امامزاده ها و حسينيه ها از اقدامات مهم فرهنگي و اجتماعي منطقه يك است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مجتبي يزداني شهردار منطقه يك گفت: در حال حاضر تعدادي از مساجد به علت فرسوده بودن ساختمان نيازمند نوسازي و تجديد بنا هستند كه بايد مومنين در اين راستا پيشگام شوند.
مسجد سنگرد مقدسي است كه تيكه گاهي براي پاسداري از ارزش هاي والاي اسلامي است و انتخاب محل براي مسجد بايد به گونه اي باشد كه هم دسترسي نمازگزاران را به سهولت ميسر كند و هم محيط اطراف آن تا حد امكان پاكيزه وبه دور از كانون هاي آلودگي، سر و صدا عوامل آزار دهنده ديگر باشد.
يزداني تصريح كرد: 10 ميليارد ريال اعتبار براي عمران مراكز مذهبي منطقه يك اختصاص يافته است و نيازمندي هاي اين مراكز از طريق هيات امنا به امور رسيدگي مساجد منطقه يك اطلاع داده مي شود و اين ارگان بودجه مورد نياز را طبق اولويت ها در اختيار درخواست كنندگان قرار مي دهد.
در طول تاريخ اسلام مسجد تجلي گاه هنر معماري و شاهكارهاي ماندني هنرمندان بوده است و در طول متجاوز از 14 قرن خانه خدا كه به تعبير قرآن خانه مردم است عرصه خلق آثار ماندني و هنر آفريني هاي هنرمندان مسلمان بوده است.
يزداني اظهار داشت: اداره فرهنگي شهرداري هاي نواحي امور مربوط به مساجد از جمله تعميرات داخلي، آسفالت ، ايزوگام و موارد ديگر را عهده دار است.
مسجد خانه خدا و مردمي ترين پايگاه بندگان خداست كه در طول قرن ها به عنوان مدرسه علم و تزكيه عرصه رشد و تعالي انسان هاي خداجو بوده است و خداوند از مسجد به عنوان خانه خود ياد مي كند و اميد است كه مومنان در حفظ ونگهداري وصيانت از اين سنگر مقدس هرچه بيشتر كوشا باشند./ز

برچسب ها: مساجد ، امازاده ، حسینیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار