دستگاه کارنده نخود بهاره و پاییزه با هدف ارتقاء پیشرفت کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان ساخته شد.

پژمان حسینی، مخترع با بیان این مطلب به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: این دستگاه با هدف ارتقاء و پیشرفت کشاورزی کشور و تغییر مراحل کشت سنتی به کشت مکانیزه و همچنین افزایش درآمد محصول برای کشاورز ساخته شده است.

وی گفت: این دستگاه گامی موثر در جهت پیشرفت صنعت کشت دیم است و همچنین کشاورزی را در جهت مکانیزه نمودن مراحل کشت محصول نخود همچنین به دلیل کشت استاندارد موجب کاهش استفاده از سموم شیمیایی می‌شود.

حسینی افزود: از مزایای مهم دیگر این دستگاه درآمد و حرفه اقتصادی آن می‌باشد از این رو که باعث افزایش محصول تولیدی و کاهش چشمگیر هزینه های تمام شده مراحل کاشت و داشت شده و نیز با صادرات این محصول باعث درآمد برای کشور می‌شود.

این مخترع در خصوص مشخصات فنی این دستگاه گفت: بارزترین‌ مشخصه این دستگاه طراحی شیار بازکن‌ به گونه‌ای است که قابلیت کار در رطوبت بالا را دارد و همچنین قابلیت تنظیم میزان ریزش بذر به صورت سانتیمتری و تسطیح‌ نمودن زمین بدون هیچگونه فشردگی خاک و حفظ رطوبت خاک در کشت به وسیله این دستگاه و نیز امکان استفاده از کودهای‌ ارگانیک جامد و مایع همزمان با کشت را دارد.

وی افزود: این دستگاه با افزودن چند قطعه به سادگی می تواند به دستگاه برداشت هم تبدیل شود این دستگاه ترکیبی در کشت نخود دیم بهاره و پاییزه در کلیه زمین‌هایی که تراکتور قابلیت کار در آن را دارد میتواند کاربرد داشته باشد./ح

برچسب ها: کشاورزی ، نخود ، اختراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار