دستگاه نبولایزر اولترا سونیک مخصوص بیماران تنفسی که تاکنون به کشور وارد می شود به تازگی توسط مهندسین کشور بومی سازی شد.

دامون نوری حصار، مخترع با بیان این مطلب به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: به علت نیاز مراکز درمانی و بیمارستانها به این دستگاه وعدم تولید در داخل تصمیم به طراحی این دستگاه با قابلیت های پیشرفته نسبت به دستگاههای مشابه خارجی اقدام کرده ایم که پس از بررسی دستگاههای مشابه خارجی و تحقیق از مراکز درمانی و با مشاوره کاربران این دستگاه در بیمارستانها و چند تن از مهندسین الکترونیک و مهندسی پزشکی اقدام به طراحی و تولید در داخل کشور کرده ایم که برای هر دستگاه حداقل 1200 دلار صرفه جویی خواهد شد.

وی گفت: نبولایزر بهترین دستگاه برای مصرف داروهای استنشاقی جهت بیماران تنفسی است. این نوع درمان بخصوص در وضعیت هایی مانند برونشیت و آسم شدید موثر است.

نوری در خصوص سیستم کارکرد دستگاه تصریح کرد: برای شروع یک ولتاژ الکتریکی فرکانس بالا 1 تا 2 mh2 به کریستال پیزوالکتریک در مدار نوسان ساز اعمال می شود مبدل پیزو الکتریک سیگنال الکتریکی اعمال شده را به نوسانات مکانیکی تبدیل می کند این نوسانات امواج صوتی با فرکانس 1 تا 2 mhz در محفظه کوپلینگ ایجاد می کنند و ماده کوپلینگ (آب) امواج صوتی را به محلول داخل محفظه نبولایزرهدایت می‌کند.

وی گفت: از این دستگاه در مراکز درمانی و بیمارستانها استفاده می شود./ح

برچسب ها: اختراع ، نبولایزر ، تنفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار