در پي افزايش تنش در شبه جزيره کره، مقامات سفارت تايلند در کره جنوبي تصميماتي براي خروج فوري اتباع تايلند از کره جنوبي اتخاذ کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري شين هوا ، مقامات تايلند گفتند با ايجاد مراکز اسکان موقت در برخي از نقاط کره جنوبي شامل بوسان تصميم دارند در صورت بروز جنگ در شبه جزيره کره ،اتباع خود را که اکثرا کارگران قراردادي هستند با هواپيما و کشتي به ژاپن منتقل کنند.از اينرو، ديپلمات هاي سفارت تايلند در سئول اطلاعات اتباع تايلند را که اکثرا در مناطق شمالي اين کشور هستند جمع آوري مي کنند.
کره شمالي شنبه گذشته با صدور اطلاعيه اي اعلام کرد پيونگ يانگ در " وضعيت جنگي " با سئول قرار دارد.يينگ لاک شيناواترا، نخست وزير تايلند از مقامات وزارت خارجه اين کشور خواسته است تحولات دو کره را دقيقا زير نظر داشته باشند و در صورت بروز جنگ بين دو کشور از شهروندان تايلندي مراقبت کنند.وي بر جايگزين شدن گفتگوهاي صلح به جاي بروز خشونت و جنگ در شبه جزيره کره تاکيد کرد.
براساس گزارش هاي وزارت امور خارجه تايلند،در حدود چهل و چهار هزار تبعه تايلندي در کره جنوبي و ده کارفرماي تايلندي در کره شمالي مستقر هستند.






برچسب ها: بین الملل ، کره ، تایلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار