وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) از اجرای طرح موسوم به ˈآرامش بهاریˈ در امامزادگان کشور دیدن کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،"سیدمحمد حسینی" شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم به طور طبیعی برای زیارت در امامزاده ها حضور می یابند اما استقرار روحانیان در بیش از دو هزار امامزاده و بقاع متبرکه و پاسخ به سؤالات، ارائه مشاوره به همراه زیارت با معرفت، می تواند بر فرد و جامعه تأثیرگذار باشد.
وی افزود: عالمان دینی آشنا با مبانی اسلامی در طول برگزاری این طرح از نزدیک به سؤالات شرعی و مباحث اعتقادی، خانوادگی و اخلاقی مردم پاسخ می دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان و مشارکت و فعالیت خود مردم در برنامه ها، فضای با نشاط و شادابی ایجاد می کند.
حسینی گفت: طرح آرامش بهاری نیازی به فراخوان ندارد؛ چراکه مردم به طور طبیعی در امامزاده ها حضور دارند و فقط از این موقعیت برای افزودن به آگاهی و دانش آنان استفاده بهتری می شود.
حسینی افزود: همچنین با اجرای طرح آرامش بهاری مشاوره هایی برای وقف به همراه فعالیت هایی برای سوق دادن افراد به سمت رفع نیازهای اصلی جامعه صورت می گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد که این وازرتخانه تعاملاتی از این دست را در نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه کتاب ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نمایشگاه کتاب حوزوی با وجود محدودیت هایی در زمینه بودجه برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی یکی از اولویت هایی بود که نمی بایست وقفه ای در آن ایجاد می شد و در سال جاری نیز برگزار خواهد شد.
حسینی با اشاره به حضور علما و روحانیون در نمایشگاه های مختلف و پاسخگویی آنها به مسایل مختلف از سوی مردم گفت: برای مثال در نمایشگاه کتاب، حضور علما و پاسخگویی آنان به سوالات شرعی با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شد که این امر نشان دهنده وجود یک عطش و شیفتگی از سوی مردم در دسترسی به اسلام شناسان و عالمان دینی است.
وی افزود: هرچه که ما بتوانیم موقعیت های اینچنینی را بیشتر فراهم کنیم، قدم های مؤثرتری در این راستا برداشته ایم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر برنامه های این وزارتخانه در راستای تحقق شعار ˈحماسه سیاسی، حماسه اقتصادیˈ از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تمامی نهادها، مسؤولان و مردم در تحقق این شعار دخیل هستند.
وی درباره نقش سازمان اوقاف کشور در تحقق شعار سال جاری خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف با بکارگیری ظرفیت های بقاع متبرکه که به تعبیر مقام معظم رهبری می بایست بقاع فرهنگی باشند، می توانند در تشویق مردم در شرکت هرچه بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت کنند.
طرح آرامش بهاری با هدف پاسخگویی به نیازهای زایران و مسافران نوروزی اکنون در دو هزار و 193 بقعه متبرکه و امامزاده درحال برگزاری است.
ارایه خدمات به مسافران، زایران و گردشگران، احیای سنت‌های اصیل اسلامی همچون عید نوروز، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و ترویج سنت اصیل وقف ازجمله اهداف این طرح است.
یکی از برنامه‌هایی که تاکنون با استقبال زایران و مسافران نوروزی روبرو شده، ˈخیمه‌های معرفتˈ است که امسال این برنامه‌های فرهنگی در 267 بقعه متبرکه همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی، تبلیغی و مشاوره ای میزبان مردم، علاقه مندان و بویژه جوانان و نوجوانان است.
همچنین 659 مبلغ به صورت تخصصی و 300 مبلغ نیز از حوزه علمیه قم در قالب طرح آرامش بهاری به نقاط مختلف کشور اعزام شده‌اند و یکهزار و 31 مبلغ بومی به همراه 592 روحانی مستقر نیز آماده پاسخگویی به سووالات هموطنان در قالب طرح آرامش بهاری هستند.
غرفه‌های مشاوره، کودک و نوجوان، چند رسانه‌ای، پاسخ به سؤوالات شرعی و مسابقات فرهنگی از دیگر بخش‌های در نظر گرفته شده برای طرح آرامش بهاری است.
غرفه حجاب و عفاف نیز در 493 بقعه متبرکه برپاست./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار