مدرسه اسلامی « ابن رشد» در فرانسه که در سال 2003 بعد از تنش هایی که در راستای ممنوعیت نقاب در مدارس به وجود آمد، تاسیس گردید، به عنوان مدرسه نمونه فرانسه انتخاب شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روزنامه تایمز در قالب گزارشی نوشت: مدرسه اسلامی « ابن رشد» در فرانسه که در سال 2003 بعد از تنش هایی که در راستای ممنوعیت نقاب در مدارس به وجود آمد، تاسیس گردید، به عنوان مدرسه نمونه فرانسه انتخاب شد.

روزنامه تایمز در ادامه اضافه کرد: در کشوری که به آموزش های دولتی کمونیستی خود افتخار می کند، قرار گرفتن یک مدرسه اسلامی در ردیف بهترین مدارس کشور که صد درصد دانش آموزان آن در سال تحصیلی قبول شدند، یک پیشرفت بزرگ برای اقلیت اسلامی این کشور محسوب می شود.

« حسن اوفقیر» مدیر مدرسه با بیان این که این مدرسه اولین مدرسه اسلامی است که توانست از کمک های دولتی بهره مند شود، تاکید کرد: حمایت دولت از آن با وجود اسلام هراسی های موجود در فرانسه دال بر این حقیقت است که مسلمانان ثابت کرده اند که می توانند دست در دست دولت داده و موفق شوند.

دانش آموزان این مدرسه اغلب از خانواده های فقیر و مهاجر هستند وبا توجه به توان مالی خود، سالانه هزینه ای تا 1000 پوند پرداخت می کنند، همچنین بیش از 60 درصد از دانش آموزان بورسیه می باشند.

در مدرسه مذکور دانش آموزان علاوه بر دروس عادی فرانسوی، دروسی را به عنوان درس اسلامی انتخاب می کنند و در بین آن ها دانش آموزان غیرمسلمان نیز تحصیل می کنند.
برچسب ها: فراسنه ، اسلامی ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار