استاندار خراسان رضوی از چندین مرکز درمان و بازتوانی معتادان به صورت سرزده بازدید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران و به نقل از استانداری خراسان رضوی، محمد حسین فروزان مهر در چندین مرکز درمان و بازتوانی معتادان زن و مرد حاضر شد و ضمن گفت‌وگوی حضوری با آنان از شرایط و چگونگی رسیدگی به امور آنها مطلع شد.

وی در حاشیه بازدید خود با اشاره به عزم مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت برخورد قاطع و هدفمند با معضل مواد مخدر و اعتیاد، افزود: در این راستا و به منظور ارتقای سطح امنیت عمومی و کاهش دسترسی به مواد مخدر در سطح استان، به خصوص در مناطق آلوده طرح‌های ویژه‏‌ای برای مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر به اجرا درآمده است.

وی در ادامه بر اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در برنامه‏‌ها و اقدامات به موازات مقابله و مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر تاکید و خاطرنشان کرد: پیگیری امور درمانی و غربالگری معتادان باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

فروزان مهر با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‎های اجرایی و نهادهای مرتبط جهت ساماندهی، بازتوانی و درمان معتادان تصریح کرد: باید از ظرفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و امکانات نهادهای حمایتی در جهت مهارت آموزی و اشتغال معتادان بهبود یافته، استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده از تسهیلات مشاغل خرد، خانگی و خوداشتغالی برای آن دسته از معتادانی که از بند اعتیاد رها شده‌اند و برنامه‌ریزی و زمینه سازی برای بازگشت آنان به کانون خانواده و جامعه، علاوه بر رعایت کرامت آنها، از دچار شدن مجددشان به اعتیاد جلوگیری خواهد کرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.