ورزش كردن نيز شرايط و ضوابط خاص خود را دارد و در زمان هلي مختلف از روز چارچوب ويژه اي مي گيرد. چارچوبي كه دانستن آن باعث مي شود تا ورزش براي فرد تنها منفعت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران برنامه ريزي در هر امري از لزومات استو در ورزش نيز برنامه ريزي و چارچوب زماني ازاهميت ويژه اي برخوردار است. محققان زيادي در خصوص نوع ورزش خاص در زمان خاصي از روز تحقيقات زيادي انجام داده اند. تا جايي كه نتيجه تحقيقاتشان ثابت كرده است در ميانه روز و بين ساعت ساعت 4 تا 5 بعداز ظهر كشش ساده مثل بالا نگه داشتن دست ها و ساير حركات كششي فوايد زيادي دارد.

در عصر ورزش ايروبيك به افراد توصيه مي شود. در واقع چنين توصيه هايي به اين علت است كه بازدهي اين نوع از ورزش در آن زمان خاص بيشتر است.

در هنگام شب نبايد ورزش هاي سنگين انجام داد. ورزش هاي سنگين باعث خستگي مفرط مي شوند و ضررهاي زيادي به بدن مي زنند. اما در نقطه مقابل ورزش هاي سبك تاثير خوبي روي افراد دارندو از آن جايي كه ورزش در شب در ادامه به خواب مي انجامد انجام يك ورزش سبك تا حد مورد نياز و مطلوبي فرد را خسته مي كند تا خواب راحت تري نيز داشته باشد.

در طمان صبح نيز دويدن سبك به افراد توصيه مي شود نرمش هاي سبك و به خصوص راه رفتن سريع يا دويدن سبك از آن دست حركاتي است كه انجامش در صبح باعث شادي، نشاط، انرژي و سلامتي فرد مي شود.

زمان بندي دادن به ورزش و توجه به مطلوب ترين نوع از ورزش درتايم مورد نظر خودش از آن جمله كارهايي است مي تواند در يك چارچوب قدرتمند اثرات شگفت انگيز و مثبتي از يك ورزش حرفه اي به فرد بدهد./با

برچسب ها: ورزش ، سلامت ، تندرستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار