اميدواريم سال جاري هم در حوزه اقتصادي و هم در حوزه سياسي براي ملت ايران سالي پرشور و با نشاط باشد و ما نيز به نوبه خود منويات رهبري را در سازمان ميراث فرهنگي به طور جدي پيگيري مي کنيم .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دکترمحمد شریف ملک زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به  تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم باید عید را شاد سپری کنند از استقبال میلیونی گردشگران از جشنواره ملی "صدای بهار" در سراسر کشور خبر داد.
وی افزود : با توجه به دیداراعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور با  مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر اینکه مردم عید را شاد سپری کنند برنامه ریزی جامعی برای برپایی جشنواره ملی «صدای بهار» در 31 استان کشور انجام شد و برنامه های آن با هماهنگی همه اعضای ستاد این جشنواره به اجرا در آمد.
وی با بیان اینکه تدارک و برپایی 2هزار جشنواره و نمايشگاه نوروزی در سراسر کشور نیز مويد لبيک به فرمايشات مقام معظم رهبري است خاطر نشان کرد: میلیون ها نفر از جشنواره صدای بهار و نمایشگاه هاي جانبي آن در استان های مختلف کشور بازدید و استفاده کرده اند و کمتر مسافر ورودی است که به استانی سفر کند و ار برنامه های جشنواره صدای بهار بازدید نکند.
اين عضو هيات دولت با تاکيد بر تداوم اين گونه برنامه هاي مفرح و شاد بيان کرد: همزمان با ايام نوروز امسال در بيش از 2 هزار مجموعه فرهنگي – تاريخي از قبيل موزه ها، کاخ موزه ها، ابنيه و محوطه هاي تاريخي جشنواره ملي صداي بهار و در کنار آن نمايشگاه صنايع دستي ، پوشاک و غذاهاي سنتي 31 استان در معرض ديد عموم در سراسر کشور قرار گرفته است.
ملک زاده یادآور شد: برنامه های این جشنواره که از 4 فروردین ماه رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته است تا 16 فروردین ماه با رویکرد برنامه های فرهنگی و مذهبی متناسب با ایام فاطمیه ادامه خواهد یافت.
وی در خصوص آمار سفرهای نوروزی در دور نخست افزود : بر اساس آمارها در مرحله اول سفر بيش از 34 ميليون اقامت شبانه انجام شده و 14 ميليون و 500 هزار نفر نيز از موزه ها، کاخ موزه ها و اماکن فرهنگي و تاريخي در سراسر کشور بازديد کردند .
معاون رئيس جمهور در ادامه با اشاره به رشد 42 درصدي اسکان در مراکز اقامتي کشور، از رشد 78 درصدي سفر هموطنان به مناطق روستايي و عشايري کشور در مرحله اول سفرهاي نوروزي خبر داد و گفت: يکي از مهمترين اتفاقاتي که در مرحله اول سفرهاي نوروزي 92 شاهد بوديم توزيع مناسب سفر بود که نشان دهنده برنامه ريزي هاي مناسب در اين خصوص است .
معاون رئيس جمهور همچنین از رشد 23 درصدي سفر به مناطق ناشناخته و رشد ۶۷ درصدي گردشگري دريايي در نيمه نخست سفرهاي نوروزي ۹۲ خبر داد و تحقق این امر را  حاصل اطلاع رسانی و تلاش اهالي رسانه بخصوص صدا و سیما دانست.
رییس سازمان میراث فرهنگی درباره نظارت و برخورد با تخلفات در نوروز اظهارداشت: این موضوع، کاملاً در حال اجراست به طوری که اگر شکایتی اعلام و نسبت به تشکیل پرونده اقدام شود و کمیته بررسی به شکایات در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این نتیجه برسد که تخلفی صورت پذیرفته است در همین ایام نوروز نسبت به پلمپ و لغو مجوزمتخلفین اقدام می‌شود.
وی افزود : در دور نخست سفرهای نوروزی بیش از 50 آژانس گردشگری و مرکز اقامتی در کشور به دلیل تخلف، مجازات هایی هم چون پلمپ، لغو مجوز و کاهش درجه را تجربه کردند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه به محض اعلام شکایات مردم از طریق تماس با شماره تلفن 09669 گزارش‌ها بررسی و پرونده تشکیل می‌شود، گفت: در مدت باقي مانده تعطيلات نوروز نيز بايد با همين قدرت و دقت کارها را پيش برد و خدمت‌رساني به مسافرين نوروزي بايد به‌طور جدي ادامه يابد.
دکتر ملک زاده افزود: امسال بر اساس بخشنامه اي که به مراکز اقامتي و پذيرايي ابلاغ شد نه تنها در هیچ یک از مراکز اقامتی افزایش نرخ نداشتیم بلکه حتی 10 تا 20 درصد کاهش نرخ را در برخی از واحدها شاهد بودیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار