شهروندان برای پیشگیری از گزیدگی در محیط های باز همچون بوستان ها و پارک های جنگلی در روز سیزده بدر، پیراهن آستین بلند و شلوار بلند بپوشند.

ابولفتح محرابیان، متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر درمانی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: شهروندان در مناطقی که حشره زیاد وجود دارد بهتر است روی پوست بدن بخصوص بدن کودکان از کرم های دور کننده حشرات استفاده کنند، اما باید توجه داشته باشند که استفاده دائم از این مواد باعث حساسیت بیشتر پوستی می شود.
 
وی ادامه داد: حضور بیشتر در فضاهای باز و آفتابی بخصوص در افراد با پوست روشن و حساس، لزوم محافظت از آفتاب با کلاه های لبه دار، پیراهن های آستین بلند، عینک آفتابی و در کنار آن استفاده مرتب از ضد آفتاب را می طلبد.
 
محرابیان با بیان اینکه این مسئله در افرادی که به مناطق گرم و آفتابی جنوب و یا کوه های برفی سفر می کنند، اهمیت بیشتری دارد، گفت: نباید فراموش کرد که حتی در روزهای ابری نیز اشعه ماوراء بنفش و اثرات مضر آن وجود دارد.

- با گیاهان ناشناس تماس پیدا نکنید:

 
وی در ادامه افزود: در هنگام پیک نیک افرادی که پوست حساس و سابقه کهیر دارند می بایست از تماس با گیاهان ناشناس روئیده در بیابان ها خودداری کنند، چراکه تعدادی از این گیاهان مانند گیاه گزنه می تواند واکنش های آلرژیک تماسی ایجاد کنند.
 
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه خوابیدن در چادر موجب افزایش تعداد حشره گزیدگی می شود، اظهار داشت: در بعضی از افراد حساس، حشره گزیدگی سبب ایجاد واکنش های آلرژیک شدید بخصوص در اطفال می شود که اگرچه اکثرا خوش خیم و گذار هستند. ولی ایجاد خارش و ناراحتی پوستی می کند.
 
وی در پایان به شهروندان توصیه کرد:در مناطقی که بیماری سالک شیوع دارد  لزوم استفاده از لباس های بلند آستین دار، شلوار پاچه دار بلند و همچنین استفاده از توری چادر و یا پشه بندار را می طلبد.
برچسب ها: حساسیت ، پوست ، گزیدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار