با هدف حفاظت از دشت لاله های واژگون شهرستان کوهرنگ در فصل بهار، از چرای زودرس دام در این دشت، جلوگیری، و پروانه های بهره برداری از این مرتع کنترل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی جاذبه توریستی دشت لاله های واژگون شهرستان کوهرنگ، محافظت از دشت لاله های واژگون در مقابل ورود دام و گردشگر را مورد تاکید قرار داد و گفت: از چرای زود رس دام در دشت لاله، جلوگیری و کنترل پروانه های بهره برداری از مرتع با هدف حفاظت ازدشت لاله در فصل بهار انجام می شود.

خسرو عبداللهی اظهار داشت: همچنین از ورود مردم با هدف موسیرکنی به دشت جلوگیری می شود تا غده لاله واژگون و پیاز موسیر دشت لاله تهدید نشود.

وی افزود: از سال آینده با همکاری دانشگاه شهرکرد لاله واژگون در گلدان تکثیر و به گردشگران داده می شود تا از بوته کنی آن در دشت لاله جلوگیری شود.

عبداللهی گفت: حضور دام عشایر و کندن گونه های لاله و موسیر در دشت لاله توسط عشایر و گردشگران این دشت را با تهدید جدی روبرو کرده است.

دشت لاله های واژگون ( اشک مریم )، از جاذبه های بسیار زیبا و پرطرفدار طبیعی و توریستی در شهرستان کوهرنگ است.
شهرستان کوهرنگ، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری، با 35 هزار نفر جمعیت است که مرکز آن ( شهر چلگرد ) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است.

این شهرستان، علاوه بر دشت لاله های واژگون، دارای جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، نظیر آبشار و تونل کوهرنگ و ... است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.