سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، انفجارات اخیر در عراق را محکوم و از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "رامین مهمان‌پرست" سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انفجارات اخیر عراق در هدف قرار دادن مساجد و حسینیه‌ها که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از نمازگزاران شد، ضمن محکوم کردن این اقدام با بازماندگان این حوادث تروریستی ابراز همدردی کرد.

وی اظهار داشت: وقوع فعالیت‌های تروریستی در زمانی که نیروهای امنیتی عراق با تکیه بر توانمندی‌های بومی دستاوردهای مهمی در فروپاشی کانون‌های تروریسم داشتند، با هدف تشدید طائفه‌گرایی و تبدیل اختلافات سیاسی به درگیری‌های مذهبی صورت گرفته که بی‌تردید با اقدامات دولت و هوشمندی مردم که ریشه این پدیده شوم را در ورای مرزهای عراق می‌دانند، ناکام خواهد ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر ضمن حمایت از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم خاطر‌نشان می‌کند که همگرایی در فضای سیاسی عراق و همکاری جریانات سیاسی، نتایج مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار