وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن مهر در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی نیکزادافزود: در این مدت با کارنامه درخشان دولت نهم و دهم بیش از 4 میلیون و 300 هزار واحد مسکن روستایی و شهری احداث شده که 2 میلیون و 600 هزار واحد آن به اتمام رسیده و مابقی نیز به تدریج و تا پایان امسال افتتاح می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زلزله آذربایجان شرقی و در شهرهای اهر، هریس و ورزقان در کمتر از سه ماه 30 هزار واحد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شد، خاطرنشان کرد: هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که به این سرعت واحدهای مسکونی تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این هشت سال 44 درصد مسکن در کشور تولید شده است، یادآور شد: در این مدت 423 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه بیش از 7 هزار کیلومتر راه‌آهن ساخته شده و یا در حال تکمیل است، گفت: علیرغم تحریم‌ها ما در دولت نهم و دهم بیش از 46 هزار و 900 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی احداث کردیم.

وی عنوان کرد: تا پایان دولت 200 کیلومتر راه روستایی، اصلی و فرعی به بهره‌برداری می‌رسد به طوری که احداث بیش از نیمی از جاده‌های احداثی در کشور در هشت سال اخیر اتفاق افتاده است./ع

برچسب ها: اردبیل ، افتتاح ، واحد ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.