دبير ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي و مديركل ميراث فرهنگي استان گفت: يكي از مسائل مورد توجه در نوروز 92، تمهيدات و برنامه‌هاي خاص دهه فاطميه بوده و تا شب گذشته ضريب اشغال واحدهاي اقامتي استان 90 درصد گزارش شده است.




علي مومني در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به افزايش رضايتمندي مسافران نوروزي اظهار كرد: اطلاع‌رساني مطلوب و وجود حرم رضوي در مشهد سبب رضايتمندي مسافران نوروزي در امسال شده است.

وي با بيان اينكه نظارت و بازرسي‌ها از 28 اسفند ماه به طور جدي آغاز شده، گفت: در حوزه رسيدگي به شكايات در ايام تعطيلات نوروزي امسال، 39 تيم در سطح خراسان‌رضوي فعال بوده كه از اين تعداد 12 تيم در مشهد و 27 تيم در ديگر شهرستان‌ها مكلف به رسيدگي به شكايات هستند.

مومني يادآور شد: در حوزه تخلفات در واحد‌هاي اقامتي تا روز گذشته، ‌10 واحد اقامتي به علت بروز تخلف پلمپ و جريمه شدند.

دبير ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي و مديركل ميراث فرهنگي استان با بيان اينكه در ايام تعطيلات نوروزي 92 شاهد رضايتمندي 100درصدي زائران و مجاوران در سطح استان هستيم، اظهار كرد: با توجه به به تمهيدات و پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته، در حوزه اسكان زائران و مسافران با مشكل كمبود جا مواجهه نشديم.

وي ادامه داد: در نخستين شب ايام تعطيلات نوروزي بيش از 600 هزار زائر در سطح استان خراسان‌رضوي اسكان داده شدند و تا شب گذشته ضريب اشغال هتل‌ها و ديگر واحد‌هاي اقامتي، 90درصد بوده است.

مومني با بيان اينكه مشهد به عنوان پايتخت معنوي در ايام عزاداري ائمه اطهار (ع) همواره پذيراي حجم عظيمي از زائران و مشتاقان اهل بيت بوده است، خاطرنشان كرد: يكي از مسائل مورد توجه در نوروز 92، تمهيدات و برنامه‌هاي خاص دهه فاطميه بوده است.

دبير ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي و مديركل ميراث فرهنگي استان يادآور شد: در دهه فاطميه نيز زائران و مسافران زيادي براي تكريم دهه فاطميه وارد مشهد شده‌اند.

مومني از رشد 37 درصدي مسافران نوروزي استان نسبت به سال گذشته ياد كرد و افزود: در كنار اين رشد چشمگير مسافران،‌ شاهد استقبال و بازديد بي‌نظير از مجموعه‌هاي تاريخي و گردشگري بوده‌ايم.

وي اظهار كرد: در برخي روستاهاي استان برنامه‌هاي محلي و سنتي ويژه‌اي اجرا شده و گردشگران زيادي نسبت به اسكان در اين مناطق درخواست داده‌اند.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي 2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chto.ir و سامانه پيامكي 30006110 ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود.


برچسب ها: دبیر ، ستاد ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.