وزیر راه و شهرسازی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون 42 میلیون نفر مسافر با وسایط نقلیه عمومی اعم از حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی در کشور جابجا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی نیکزاد افزود: اگر وسایط نقلیه شخصی را نیز محاسبه کنیم در کشور از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 78 میلیون نفر جابجایی صورت گرفته که عمده سفرها در مرکز کشور بوده است.

وی به آغاز دور دوم سفرها و آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: ما آماده هستیم با تمام تجهیزات و امکانات و از طریق ناوگان هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای مسافران را در دور دوم سفر جابجا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد با انجام دور دوم سفرها رکورد 60 میلیون نفر سفر در کشور ثبت شود که این میزان ثبت سفر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

نیکزاد با یادآوری اینکه در کشور بالغ بر 11 میلیون و 600 هزار تن کالا نیز در طول سال ترانزیت شده است، بیان داشت: این امر نشان می‌دهد از اهداف برنامه پنجم توسعه کشور جلو‌تر هستیم.

وی عنوان کرد: در سطح کشور 18 پایانه مرزی در حال توسعه است که یکی از این پایانه‌های مهم و ارزشمند پایانه مرزی بیله‌سوار است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در سال گذشته از پایانه مرزی بیله‌سوار 120 هزار تن کالا ترانزیت شده و بالغ بر 2 هزار تن وارد و صادر شده است.

نیکزاد در خصوص توسعه جاده‌ای ترانزیتی گرمی – بیله‌سوار نیز افزود: با توجه به اینکه پایانه مرزی بیله‌سوار پیشانی مرزی جمهوری اسلامی ایران است و برای توسعه چهار خطه کردن این مسیر یک میلیارد تومان از طریق استانداری و 2 میلیارد تومان از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با عملیات اجرایی این مسیر به صورت چهار خطه شاهد رونق اقتصادی، اشتغال، در‌آمدزایی و تردد هموطنان در این منطقه را شاهد خواهیم بود/ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.