سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: براساس داده‌های آماری 150 هزار زائر نوروزی درایام نوروز بقاع متبرکه این شهرستان را زیارت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 150 هزار زائر نوروزی از بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کرده‌اند، اظهار داشت: این میزان بازدید‌کننده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شمار زائران در امامزادگان سید مرتضی(ع) و سید حمزه(ع) به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: زیارت این تعداد زائر از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه شهرستان کاشمر در قالب طرح آرامش بهاری بوده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری که برای چهارمین سال متوالی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اداره‌های تابعه آن در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام می‌شود، برنامه‌های متنوع فرهنگی، معنوی و مذهبی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه از لحظه تحویل سال تا پایان تعطیلات نوروزی برای زائران برگزار می‌شود.

تدینی، سخنرانی‌های مذهبی، قرائت ادعیه، قرآن و برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌هایی همچون غرفه کودک، پاسخگویی به سئوالات دینی، مذهبی و شرعی را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری برشمرد و اضافه کرد: این طرح با استقبال مسئولان و اقشار مختلف مردم و زائران روبه‌رو شده است.

وی اذعان داشت: ائمه جمعه، فرمانداران، نمایندگان مردم شهرستان و برخی مسئولان کشوری و استانی از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه این منطقه بازدید و ضمن ابراز رضایت از اجرای طرح آرامش بهاری، آن را تحسین کردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر تأکید کرد: در حوزه فعالیت این اداره، امامزادگان و بقاع متبرکه شامل سید مرتضی، سید حمزه (ع)،سید محمد (ع)، سید قاسم حسن میرآباد وجود دارد.


برچسب ها: سرپرست ، اداره ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.