مدير كل جهاد كشاورزي استان كردستان از توزيع رايگان 10 هزار كيلومتر لوله انتقال آب در بين كشاورزان اين استان طي سه سال اخير خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، حسن نژاد گفت: طي سه سال اخير بالغ بر 10 هزار كيلومتر لوله انتقال آب كشاورزي در بين كشاورزان استان كردستان به صورت رايگان توزيع شده است.
 
وي ادامه داد: توزيع رايگان لوله در بين كشاورزان استان كردستان يكي از اقدامات بسيار خوب در راستاي كمك به توسعه اين بخش در استان بود و به همين دليل جهاد كشاورزي در اين مدت سه سال اخير تلاش كرد كه اين طرح به بهترين شكل ممكن در سراسر استان به ويژه روستاها و مناطق با شيب بيشتر اجرايي شود.
 
مدير كل جهاد كشاورزي استان كردستان با اشاره به آمادگي براي اجرايي كردن ادامه اين طرح در سال جاري در صورت تامين اعتبار مورد نياز، بيان كرد: واگذاري لوله رايگان زمينه را براي استفاده بهينه از منابع آبي كشاروزي فراهم مي كند و افراد كشاورز نيز رغبت بيشتري براي فعاليت و كار در اين بخش را پيدا مي كنند.
 
وي در ادامه به اقدامات صورت گرفته در راستاي توسعه كشاورزي در بخش سيروان به ويژه روستاي گلين اشاره كرد و يادآور شد: طي سه سال اخير بيشترين لوله توزيع شده در بخش سيروان مربوط به روستاي گلين بوده است كه اين كار با توجه به شيب زياد مزارع كشاورزي و همچنين كمبود منابع آبي قابل توجيه بوده و اين آمادگي براي سال جديد نيز وجود دارد تا از كشاورزان اين روستا به شكل بهتري حمايت شود.
 
حسن نژاد همچنين با اشاره به تصويب بيش از پنج ميليارد تومان تسهيلات در حوزه طرح توسعه بخش كشاورزي ويژه روستاهاي بخش سيروان بيان كرد: تاكنون از اين ميزان اعتبار تصويب شده بيش از 1.8 ميليارد تومان آن پرداخت شده و در نيمه اول سال 92 بقيه اعتبار مصوب شده نيز پرداخت مي شود.
 
وي در پايان اعتبارات طرح توسعه كشاورزي را بهترين فرصت براي توسعه اين بخش عنوان كرد و افزود: انتظار مي رود كه كشاورزان در سراسر استان كردستان با استفاده از اين فرصت بسيار خوب در راستاي توسعه بخش كشاورزي مشاركت و همكاري بهتري داشته باشند كه خوشبختانه طي سال گذشته كردستان يكي از استان هاي برتر كشور در راستاي توزيع اين اعتبارات بوده است.
 
سالار مرادي نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي روز گذشته به همراه مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مدير كل بهزيستي، مدير كل ورزش و جوانان، مدير كل جهاد كشاورزي و شماري ديگر از مديران ادارات و سازمان هاي دولتي استان و شهرستان از روستاهاي سواريان، وصي سفلي و عليا و همچنين روستاي گلين از توابع بخش سيروان بازديد كرد و از نزديك در جريان مشكلات مردم ساكن در اين روستاها قرار گرفت./س
برچسب ها: کردستان ، کشاورزی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.