یکی از مواد غذایی که افراد در سفر از آن استفاده می کنند کنسروها هستند که مسمومیت با این مواد غذایی در برخی موارد خطر مرگ را به همراه دارد.

دکتر مسعود مردانی متخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از انواع مسمومیت توبولیک است که دنبال خوردن کنسروها مثل کنسرو ماهی ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: مصرف کنسروهایی که فاسد هستند و درب آنها باد کرده است بسیار خطرناک است.

وی افزود: در سفر چون اغلب کنسروها را نمی جوشانند و بلافاصله پس از باز کردن درب آن مورد استفاده قرار می گیرد افراد را در معرض ابتلا به مسمومیت قرار می دهد مردانی در خصوص علائم مسمومیت با کنسروها گفت: افرادی که گرفتار مسمومیت با کنسرو می‌شوند علائم فلج‌های حرکتی، افتادن پلک، اختلالات حرکتی، اختلالات گوارشی تنفسی، و در نهایت مرگ می شوند.

وی با اشاره به این مسمومیت با کنسرو بسیار خطرناک است متذکر شد حتما قبل از استفاده از غذاهای آماده کنسروی آن را در ظرف آب بجوشانید و حتی روی حرارت تفت دهید تا میکروب آن از بین برود.

مردانی در پایان با تاکید بر استفاده مایعات در سفر خاطر نشان کرد: هیچ دارویی برای پیشگیری از مسمومیت وجود ندارد و بهترین راه پیشگیری از مسمومیت رعایت بهداشت و عدم استفاده از غذاهای مشکوک و غذایی است که فساد‌پذیری کوتاه مدت دارند./س

برچسب ها: کنسرو ، مرگ ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار